خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان خبرداد؛

کاهش شدید ذخایر خون فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۱۸۳

نیاز به گروه های خونی O، AB منفی، A و O مثبت

مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به کاهش شدید ذخایر خونی در این استان گفت: هم اکنون تمام گروه‌های خونی به ویژه O و AB منفی و A و O مثبت مورد نیاز مراکز درمانی استان است.

به گزارش ایلنا، مجید اکبرزاده پیرو اعلام کاهش ذخایر خون در استان فارس، گفت: با وجود نیاز مراکز درمانی به تمام گروه‌های خونی، هم اکنون گروه‌های خونی مورد نیاز بیشتر شامل O و AB منفی و A و O مثبت است.

وی در خصوص فرآورده‌های خونی مصرف بیمارستانی افزود: تا این زمان هیچ خللی در خصوص ارسال خون مورد نیاز به مراکز درمانی وجود نداشته و نیازها 100 درصد تأمین شده، اما با ادامه این روند ممکن است تامین خون مورد نیاز دچار مشکل شود.

مدیرکل انتقال خون استان فارس یادآور شد: میزان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون در زمستان با توجه به بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کاهش یافته است که امیدواریم تا پایان سال و پیش از شروع ماه رمضان این روند بهبود پیدا کند، زیرا با فرا رسیدن ایام عید و تداخل ایام ماه رمضان و از سویی شروع مسافرت‌ها، مسلماً ذخیره رو به کاهش می‌رود.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: تأمین خون مورد نیاز برای بیماران و نیازمندان و رفع نیاز بیمارستان‌ها، مستلزم حضور اهدا کنندگان در مراکز اهدای خون در سراسر استان و در اسرع وقت است، از همین رو از مردم و هم استانی‌های فرهیخته و نوع‌دوست دعوت می‌کنیم به مانند قبل و با حضور در مراکز اهدای خون در استان فارس ما را در تأمین این نیاز و شریان حیاتی یاری نمایند.

وی گفت: به خاطر داشته باشیم که با هر اهدای خون می‌توان جان سه نفر را نجات داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز