خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه:

۲۷۷ نفر برای انتخابات مجلس در کرمانشاه با هم رقابت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۴۷۱

۱۷ نامزد کرمانشاهی تذکر کتبی در تخلفات تبلیغاتی دریافت کردند

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه گفت: با آغاز رقابت ۲۷۷ کاندید انتخاباتی در کرمانشاه ، ۱۷ نامزد کرمانشاهی تذکر کتبی در تخلفات تبلیغاتی گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی شعبانی بعد از ظهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای مرز برگزار شد به آخرین وضعیت تأیید صلاحیت شدگان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اتمام زمان اعتراضات و رسیدگی به آنها پرونده انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حال بسته شدن است و نهایتاً در یازدهم اسفند ماه با برگزاری انتخابات و حضور مردم پای صندوق‌های رأی این دور از انتخابات پایان خواهد یافت.

وی افزود: هم اکنون ۲۷۷ نفر در استان کرمانشاه برای هشت کرسی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد پنجشنبه سوم اسفند ماه فرایند تبلیغات خود را آغاز کرده و تا ۲۴ ساعت پیش از شروع رأی گیری یعنی تا ساعت هست صبح روز دهم اسفندماه فرصت تبلیغات دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به کاندیداهای ۶ حوزه انتخابی این استان اشاره و تصریح کرد: در حوزه انتخابیه کرمانشاه با ۱۹ انصرافی هم اکنون ۱۲۸ کاندید، حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین با پنج انصرافی ۲۹ کاندید و در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو نیز با پنج نامزد انصرافی ۴۰ نفر از کاندیداها با هم در حال رقابت هستند.

شعبانی ادامه داد: در سایر حوزه انتخابیه دیگر استان کرمانشاه شامل حوزه‌های انتخابیه سنقر و کلیایی ۳۲ کاندید، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۳۰ کاندید و در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر ۱۸ کاندیدبدون ثبت انصرافی انصرافی باهم رقابت خواهد داشت.

وی به فرصت انصراف کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، گفت: کاندیداهایی که هم اکنون مورد تأیید صلاحیت قرار گرفته اما قصد انصراف دارند تنها تا ۷۲ ساعت پیش از شروع انتخابات تا ساعت بامداد هستم اسفند ماه فرصت ثبت انصراف خواهند داشت و پس از آن انصرافی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین به نحوه تبلیغات کاندیداها نامید و خاطرنشان کرد: بر اساس قانون لحاظ شده تبلیغات تنها تا روز دهم اسفند ماه ممکن است که به منظور ایجاد شرایط تبلیغات تلویزیونی با راه اندازی ۶ شبکه اختصاصی برای هر حوزه انتخابیه در حال حاضر ۱۰۵ نفر برای تبلیغات در این رسانه ملی ثبت نام کرده‌اند.

شعبانی عنوان کرد: از ۱۰۵ کاندید ثبت‌نام کرده برای تبلیغات تلویزیونی تعداد ۴۷ نفر مربوط حوزه انتخابی کرمانشاه و به ۵۸ کاندید برای سایر حوزه‌ها هستند و همچنین ۵۱ نفر نیز برای حضور در مناظرات ثبت نام کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پخش تمامی برنامه‌های مربوط به کاندیداها در تلویزیون به صورت ضبط شده و زمان بندی برای پخش برنامه‌های هر یک از کاندیدها انجام شده نماینده‌های ثبت نام کرده در مناظرات امکان انصراف از انتخابات را نخواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به ممنوعیت‌های تبلیغات انتخاباتی اشاره و بیان کرد: دیوار نویسی، تخریب، هتک حرمت، تهدید، تخریب آثار سایر نامزدها، نصب تبلیغات در مکان‌های غیرمجاز، را اندازی کارناوال تبلیغاتی، اخلال و برهم زدن اجتماعات، تعرض به ستادهای انتخابات رقبا، استفاده از بلندگو خارج از ستاد انتخاباتی و چاپ بنر انتخاباتی با ابعاد بیش از ۷۰ در ۱۰۰ از جمله ممنوعیت‌های تبلیغاتی کاندیداها است.

شعبانی از برخورد با متخلفین تبلیغات انتخاباتی خبر داد و اضافه کرد: تا به امروز ۱۷ نامزد انتخاباتی تذکر کتبی، ۹ کاندید به مراجع فضایی معرفی، ۶ مدیر تذکر کتبی و سه نفر دیگر از مدیران شهرستانی نیز به دلیل تخلف در تبلیغات انتخاباتی عزل شدند و روند شناسایی و رد صلاحیت کاندیداهای متخلف نیز تا پایان انتخابات و تا زمان بررسی‌های شورای نگهبان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به واجدین شرایط رأی در استان کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: در استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رأی دارد که ۷۵ هزار و ۲۷۴ از آنها رأی اولی هستند که در مجموع ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر خانم هستند و در رأی آمار رأی اولی‌ها نیز ۳۸ هزار و ۶۵۰ رأی اولی آقا و ۳۳ هزار و ۶۲۴ رأی اولی خانم داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: به ازای هر کرسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای استان کرمانشاه ۳۵ کاندید باهم رقابت می‌کنند و برای پوشش و جمع آوری آرا در استان کرمانشاه یک هزار و ۶۷۰ صندوق و شعبه اخذ رأی برپا خواهد شد.

شعبانی تاکید کرد: از مجموع شعب اخذ رأی در استان کرمانشاه تعداد ۶۴۶ شعبه در حوزه انتخابیه کرمانشاه، ۲۶۲ شعبه در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، ۱۰۱ شعبه در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، ۱۸۸ شعبه در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو، ۲۲۶ شعبه در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و ۲۴۷ شعبه نیز در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر برپا می‌شود.

وی به نظارت ۱۳۲ هزار مجری بر فرآیند انتخابات یازدهم اسفند ماه سال در شعب اخذ رأی استان کرمانشاه تاکید و عنوان کرد: برای شرکت در انتخابات ارائه یکی از پنج مدارک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهی نامه، کارت پایان خدمت، و گذرنامه برای ثبت رأی در شعب اخذ رأی کافیست و هر کد ملی تنها یکبار حق ثبت رأی خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از عدم ثبت مهر در شناسنامه افراد رأی دهنده برای انتخابات امسال یاد کرد و مطرح کرد: انتخابات امسال به طور کامل الکترونیکی نبوده و تنها برای احراز هویت مراحل به صورت الکترونیکی دنبال می‌شود و دیگر هیچ چگونه مهر انتخاباتی در شناسنامه‌ها ثبت نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز