خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

عدم سرمایه در گردش و نقدینگی مهم ترین مشکل صنعت سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۷۱۶

معادن تعطیل شهرستان باید فعال شوند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار از عقب ماندگی صنعتی در این شهرستان به دلیل عدم سرمایه گذاری کافی در این حوزه خبر داد.

حسین شریعتمدار تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ٢۴۴ واحد صنعتی در این شهرستان فعالیت می‌کنند اظهار کرد: صنعت شهرستان سبزوار دچار عقب ماندگی های زیادی است که عمده علت آن، نبود زیر ساخت هایی مانند تامین برق، گاز، و... است.

شریعتمدار ادامه داد: پیگیری تکمیل پروژه نیروگاه برق داورزن، احداث شهرک شماره ۳ و توسعه  فاز های جدید شهرک صنعتی شماره ۱ و ۲ با تملک زمین های مجاور در حال انجام است اما مشکلات صنایع در حال حاضر نقدینگی و عدم سرمایه در گردش و ثابت  است. مسئله نبود زیرساخت های لازم نیز حتی منجر به قطعی گاز در زمستان و قطعی برق در تابستان برای واحدهای صنعتی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار با وجود پتانسیل های معدنی نیز از فرصت توسعه معدنی عقب مانده است اضافه کرد: سرمایه گذاری خوبی در صنایع معدنی صورت نپذیرفته که این امر با تامین زیر ساخت ها از جمله تامین برق جای پیشرفت دارد.

شریعتمدار تهرانی ادامه داد: تمامی درخواست های حوزه صنایع از جمله پیگیری تسهیلات، در ادارات مختلف و مرتبط طرح می‌شود. همچنین بررسی موضوعات در ستاد تسهیل در شهرستان صورت می پذیرد و صنعت گران در صورت مواجهه با مشکلات ابتدا از طریق کلینیک صنعت در شهرستان به ارائه مشکلات صنعتی می‌پردازند.

رئیس اداره صمت شهرستان سبزوار در بخش دیگری از توضیحات خود با توجه به نرخ بیکاری بالا در سبزوار اذعان کرد: بی‌شک توسعه صنعتی و صنایع معدنی که از پتانسیل های بالقوه شهرستان است می تواند به تعدیل نرخ بیکاری و به ویژه ایجاد اشتغال پایدار کمک شایانی کند. همچنین پیگیری جذب سرمایه گذار با اولویت افراد بومی خارج از شهرستان، برنامه ریزی توسعه زیر ساخت‌های مورد نیاز برای رشد تولید و توسعه بخش های صنعت و معدن بویژه صنایع معدنی، تخصیص مناسب زمین های ملی برای ایجاد شهرک های صنفی تخصصی از جمله شهرک صنفی سنگ، چوب، پوشاک، کیف و چرم، ایجاد شهر الکتروموتور با تولید آهن اسفنجی که جزو صنایع مادر محسوب می شود، فعال کردن ۲۲ واحد صنعتی راکد در شهرستان و فعال سازی دو واحد معدن تعطیل شهرستان از جمله مهم ترین اولویت های توسعه محور در شهرستان به شمار می‌رود.

تهرانی با اشاره به این مهم که ایجاد شهر الکتروموتور و ارتقای این حوزه از صنعت با کمک پتانسیل های دانشگاهی و تجارب قطعه سازان موفق در شهرستان نیز جزو مهم ترین برنامه های پیش روی صنعتی در شهرستان است گفت:  بخش صنعت سبزوار ظرفیت خوبی برای رشد دارد اما این مهم نیازمند ورود هر چه بیشتر سرمایه گذاران محلی و ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز