خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبرداد؛

۱۴۲ پرونده ثبتی استان مورد بررسی شورای ثبت حرایم قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۵۸۰

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی ،طبیعی و تعیین حرایم کشور در شیراز در حال برگزاری است و در این جلسه نزدیک به ۱۴۲ پرونده استان فارس در حوزه‌های میراث طبیعی ، تاریخی و فرهنگی حرایم و میراث معنوی موردبررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی گفت: ۹۳ پرونده ثبت آثار تاریخی و فرهنگی این استان همچنین پرونده ۴ حریم مجموعه آثار تاریخی  و ۲۵ پرونده میراث طبیعی و ۲۰ پرونده میراث معنوی  استان تهیه شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی و تعیین حرایم کشور به مدت دو روزبه میزبانی  استان فارس  برگزار می‌شود و طی این مدت تمامی پرونده  ثبتی استان موردبررسی کارشناسان قرار می‌گیرد. 

ثابت اقلیدی  بابیان اینکه پرونده‌های  ثبتی آثار تاریخی استان شامل  مسجد، خانه و عمارت ،چهارطاقی ، حمام، آب‌انبار، سد و بند و کتیبه و....است. او اضافه کرد:  در بخش حرایم چهار پرونده شامل  بازنگری حریم مجموعه جهانی تخت جمشید، تعیین حریم تپه جهیدان در کازرون، بازنگری حریم محور تاریخی فرهنگی عرفان در شیراز و کاخ ساسانی سروستان تهیه شده که در این شورا مطرح می شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان فارس بیش از ۳ هزارو ۹۰  اثر تاریخی فرهنگی در فهرست ملی و ۵ مجموعه تاریخی و فرهنگی  در فهرست جهانی جای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز