خبرگزاری کار ایران

بیش از2 هزار زندانی در همدان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۹۲۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و توانمند سازی زندانیان برای بازگشت به جامعه و خانواده، ۲ هزار و ۱۴۸ زندانی از ابتدای سالجاری تاکنون آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران افزود: ۱۴۴ نفر از زندانیان شرکت کننده در دوره های فنی و حرفه ای را بانوان تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: هدف از آموزش زندانیان توانمند سازی و کسب مهارت برای اشتغال پس از آزادی است و با فراهم کردن زمینه اشتغال برای این قشر می توان از بازگشت مجدد آنها به زندان جلوگیری کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان با بیان اینکه مهارت‌های ارائه شده به زندانیان با توجه به نیازسنجی انجام می‌گیرد گفت: زندانیان در دوره های آموزشی مانند پیرایشگر مردانه، آشپز سنتی، برق ساختمان، مکانیک خودرو، تعمیر وسایل گاز سوز خانگی، قالی بافی، جوشکاری، و معرق کار چوب شرکت کردند.

مختاران اضافه کرد: ارتقای سطح مهارتی زندانیان محاسنی همچون سوق دادن زندانیان به سوی اشتغال پایدار و تامین معاش، بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان حتی تاثیر مثبت روحی و روانی بر روی زندانی هنگام گذران دوران محکومیت در زندان، دارد.

وی اظهار کرد: زندان یک مکان مناسب برای ارائه انواع آموزش های فنی و حرفه ای است تا زندانیان پس از آزادی با داشتن گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه ای راهی بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشند.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز