خبرگزاری کار ایران

چراغ سینمای رامسری‌ها دوباره روشن شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۲۸

سالن قدیمی و میراثی سینما تئاتر رامسر که دی ۱۳۹۸ براثر آتش‌سوزی تقریباً به‌طور کامل تخریب‌شده بود با اجرای عملیات مرمت و بازسازی بر اساس نقشه اصلی و با نظارت میراث فرهنگی دوباره به حالت اولیه برگشت.

به گزارش ایلنا، حسین ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنای سینما تئاتر هتل رامسر که چند سالی دغدغه همه خصوصاً مردم خونگرم رامسر بود، بهره‌برداری شد.

وی روند دوباره‌سازی بنای تاریخی سینما تئاتر هتل رامسر را فنی، اصولی، علمی و هنرمندانه توصیف کرد و افزود: پس از آسیب‌های وارده در سال ۹۸ به این اثر خاطره‌انگیز شاید کمتر کسی فکر می‌کرد این یادمان تاریخی و خاطره‌انگیز دوباره‌سازی شود در ابتدا قرار بود بنای جدید احداث شود، خوشبختانه با پیگیری‌های مردم و اداره میراث فرهنگی رامسر و برای احقاق حق همشهریان این بنا مرمت و باز زنده سازی شد و سالن خاطره‌انگیز سینما تئاتر هتل رامسر دوباره به جاذبه‌های شهری این شهرستان گردشگر پذیر بازگشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بافت تاریخی فرهنگی رامسر را بسیار ارزشمند دانست و گفت: صدمه به هرکدام از این آثار تاریخی که عناصر اصلی بافت تاریخی هستند می‌تواند بسیار مخرب باشد و در همین راستا تلاش اداره میراث فرهنگی رامسر در جهت حفاظت از این یادمان‌ها به پایداری این بافت باارزش ختم خواهد شد.

ایزدی صدمه به سینما تئاتر هتل رامسر را که براثر مشکلات فنی و تأسیساتی منجر به آسیب‌های جدی به بنای مذکور شده بود را بسیار جدی برشمرد و بیان کرد: باید تلاش کنیم با رسیدگی مداوم و مرمت استحفاظی از صدمات احتمالی جلوگیری کنیم.

او تأکید کرد: نهاد‌هایی که متولی این‌گونه بنا‌ها در بافت تاریخی شهر رامسر هستند بر اساس قانون موظف به تأمین اعتبار لازم در این خصوص هستند و هرگونه عدم رسیدگی و صدمات احتمالی متوجه دستگاه مربوطه است.

ایزدی همچنین افزود: در مرمت و احیای بنای تاریخی سینما تئاتر هتل رامسر همه موارد ازجمله بررسی نقشه‌های معماری و اسناد تاریخی و تحقیقات موردتوجه قرار گرفت و درنهایت پس از تائید نقشه‌های معماری به شکل اولیه این یادمان تاریخی مرمت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز