خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از 1800 نفر از کارگران لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور بازنشست شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۵۵

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اجماعی لرستان از بازنشستگی بیش از موعد یک هزار و 844 نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان استان در سال جاری خبر داد.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان به بررسی درخواست‌های کارگران شاغل در مشاعل سخت و زیان آور در دو کمیته بدوی و تجدید نظر اشاره کرد و اظهار داشت: امسال 2 هزار و 144 پرونده بازنشستگی بیش از موعد در کمیته بدوی و 353 درخواست در کمیته تجدید نظر در قالب 83 جلسه رسیدگی شد.

 مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی اجماعی لرستان با اشاره به اقدامات کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان در سال جاری ، خاطر نشان کرد : پس از رسیدگی درخواست های مذکور در این دو کمیته، در سازده ماهه امسال تعداد یک هزار و 687 درخواست در کمیته بدوی و 157 درخواست در کمیته تجدید نظر مورد تایید قرار گرفته و برای مراحل بعد به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.

وی با تاکید بر اینکه کارفرمایان موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط برای ایجاد محیطی امن برای کارگران می باشند ، تصریح کرد : طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

ناصری نیا به نحوه ثبت نام دریافت سختی کار و بازنشستگی بیش از موعد کارگران اشاره کرد و گفت : کارگران شاغل در مشاغل سخت جهت پیگیری مراحل سختی کار، باید ابتدا درخواست خود را در سایت sakht.tkrtehran.ir ثبت نمایند و پس از بررسی و صدور رای توسط کمیته استانی، تامین اجتماعی لیست شغل‌های بیمه را با شغل کارگر تطبیق خواهد داد و مراحل بازنشستگی کارگران را انجام خواهد داد .

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اجماعی لرستان بیان کرد : به موجب آیین نامه بازنشستگی قانون مشاغل سخت و زیان آور همه کارگران مشغول در کارهای سخت با پرداخت حق بیمه متوالی می توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه خود پس از ۲۰ سال بازنشسته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز