خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان خبرداد؛

۳ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر در فارس واجد شرایط رای هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۸۲۰

۲۲ هزار نفر در سراسر استان امنیت انتخابات را برعهده دارند

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: فرایند انتخابات در استان فارس از ۸ صبح فردا در ۳هزار و ۵۱۴ شعبه آخذ رای در روستاها و شهرهای فارس به صورت ثابت و سیار برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزل سفلی امروز ۱۰ اسفند در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲هزار و ۵۰۵ ثابت و یک‌هزار و ۹ شعبه سیار ، جمعا ۳ هزار و ۱۴ شعبه اخذ رای در استان فارس آماده برگزاری این رویداد است، افزود: همه دستگاه های احراز هویت امروز عصر برای شعبات صعب العبور انتقال پیدا می کنند و عوامل شعب از یک شب قبل در آنجا مستقر می شوند.

وی ادامه داد: برابر برنامه ریزی های انجام شده ۶ صبح عوامل برگزار کننده شعب باید حضور داشته باشند و تا قبل از ۷ شعبه باید آمادگی تمام ظرفیت های فنی به کار گرفته شده که در تمامی شعب ثابت و آنلاین و برخط این فرایند اخذ آرا انجام شود.

معاون استاندار فارس گفت: ۹ شعبه سیار در خارج از پوشش مخابراتی در استان وجود دارد که تلاش شده است این شعب هم به سیتسم جامع وزارت کشور برای اخذ الکترونیکی وصل شوند.

قزل سفلی عنوان کرد: با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری، شرکت مخابرات ایران و تنظیم زیرساخت همه ظرفیت های فنی برای برگزاری انتخابات فراهم شده است، آموزش های لازم هم به عوامل شعب در مراحل مختلف داده شده است .

وی با بیان اینکه ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر در استان فارس دست اندرکار انتخابات هستند، گفت: عوامل اجرایی، ناظرین، هیات های بازرسی ، محافظین شعب و عوامل امنیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس تصریح کرد: امنیت انتخابات را ۲۲ هزار نفر در سراسر استان برعهده دارند و همه تمهیدات برای این رویداد مهم به صورت امن و آرام دیده شده است.

قزل سفلی تاکید کرد: در حوزه سلامت انتخابات هم ستاد پیشگیری جرائم انتخابات و هم هیات های بازرسی در شعب حضور دارند؛ با تدبیر استاندار فارس نیز در برخی از حوزه های انتخابیه نماینده ویژه حصور خواهد داشت. 

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: در آموزش های مختلف هم ذکر شده است که در حوزه اجرا در هر سطحی کسی اجازه جانبداری از کاندیدای و گروهی را نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: تلاش شده است در کنار هیات نظارت و بازرسی به برگزاری سالم انتخابات و تلاش شده است همه روزنه ها برابر آسیب شناسی صورت گرفته این بخش را مخاطره ای ایجاد کند ببندیم و کامل روی این مسائل متمرکز شویم تا بتوانیم سلامت انتخابات را در حد مطلوب پیش ببریم.

قزل سفلی اظهارداشت: گزارشات میدانی حاکی از آن است که در ۱۵ حوزه استان رقابت جدی شکل گرفته و شور و نشاط خوبی به وجود آمده است .

معاون استاندار فارس گفت: در حوزه مشارکت برابر گزارشات و افکارسنجی ها مشارکت خوبی صورت خواهد گرفت و شیب خوبی در نرخ رشد صعودی داشته ایم، در استان فارس هم پیش بینی ما این است که نمایش خیره کننده از مردم در انتخابات را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه میانگین حضور و مشارکت بالای ۴۵ درصد در کشور اعلام شده است، گفت: ۵۲ درصد مردم استان فارس در ۱۰ روز گذشته اعلام کرده بودند که قطعا رای نخواهند داد که این آمار به ۲۴.۵ درصد رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: کل واجدین شرایط برای حضور در انتخابات در استان فارس ۳ میلیون و ۷۱۰ هزارو ۸۲۲ نفر است که از این تعداد  ۱۷۸ هزار و ۲۵۳ نفر رای اولی ها هستند، واجدین شرایط برای حضور در انتخابات از حوزه شیراز یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر و واجدین شرایط از حوزه زرقان ۳۶ هزار و ۱۹۲ نفر است.

قزل سفلی با بیان اینکه صلاحیت ۸۸۸ نفر در فارس طبق آخرین بررسی صلاحیت ها به وزارت کشور اعلام شده است ، افزود: در جابه جایی حوزه های انتخابیه از استان فارس ۲۷ نفر به سایر استان ها برای رقابت شرکت کرده اند و ۲۶ نفر هم برای رقابت به فارس آمده اند.

وی گفت: ۳۲۰‌نفر در استان فارس از حضور در انتخابات انصراف داده اند که بیشترین انصراف مربوط به شیراز بوده است و کمترین مربوط به سپیدان، بیضا و مرودشت بوده است.

قزل سفلی تاکید کرد: مرجع رسیدگی به تخلفات تبلیغات انتخابات در فضای مجازی مربوط به دادستانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز