خبرگزاری کار ایران

مدیر بنادر و در یانوردی غرب هرمزگان:

جابه‌جایی کالا در بنادر غرب هرمزگان به بیش از ۱۴۶هزارکانتینر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۵۴۸

مدیر بنادر و در یانوردی غرب هرمزگان گفت: ۱۴۶ هزار و ۸۲۷TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۶۴ تن در ۱۱ ماهه امسال در این بنادر تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه صادرات و ترانزیت کانتینر یخچالی در بنادر غرب استان، با اشاره به جهش ۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی افزود: در این مدت ۱۴۶ هزار و ۸۲۷TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۶۴ تن تخلیه و بارگیری شد.

وی حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان در این بازه زمانی را ۷۳ هزار و ۴۱۳TEU اعلام کرد که نسبت به میزان صادرات کانتینر یخچالی ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی در این بنادر را شش میلیون و ۳۰۲ هزار و ۲۱۸ تن اعلام کرد.

به گفته سالاری؛ از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده سه میلیون و ۱۱۰ هزار و ۴۱۵ تن با افزایش هفت درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و سه میلیون و ۱۹۱ هزار و ۸۰۳ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع عملیات انجام شده، چهار میلیون و ۱۲۹ هزار و۹۲۱ تن فرآورده نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از افزایش ۲۵ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی و همچنین ترانزیت حجمی افزون بر ۱۶۶ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه خبرداد.

سالاری گفت: در این دوره زمانی حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۳۸۹ هزارو ۹۳۰ تن رسید که نشانگر افزایش ۲۵ درصدی است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۶۶ هزار و ۴۷۶ خودرو با ۱۵ درصد افزایش از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان ترانزیت شد.

به گزارش ایلنا، بنادر غرب استان هرمزگان با راه‌اندازی فاز اول ترمینال یخچالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری به منظور شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه‌دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران شناخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز