خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس دوازدهم انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۶۱۶

مردم شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه غلامرضا شریعتی را برای دومین دوره پیاپی به عنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

به گزارش ایلنا، نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه شرقی مازندران شامل شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه پس از شمارش آرا و تاید شورای نگهبان اعلام شد و از بین ۳۱ نامزد تایید شده در این حوزه، غلامرضا شریعتی توانست با کسب بیشترین آرا بار دیگر نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی شود.

شریعتی که در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز نماینده مردم این حوزه انتخابیه بود، با کسب ۳۸ هزار و هفت رأی از مجموع ۱۱۳ هزار و ۳۴۲ مأخوذه برای دومین بار نماینده این حوزه انتخابیه شد. وی در انتخابات مجلس یازدهم ۵۷ هزار و ۹۴۵ رأی کسب کرده بود.

به گزارش ایلنا، برای انتخابات ۱۱ اسفند سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار بود.

همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شد.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی بودند که از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق انداختند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز