خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مردم زاهدان در مجلس مشخص شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۶۹۱

حسینعلی شهریاری و فداحسین مالکی با شمارش آراء حوزه انتخابیه زاهدان بار دیگر اعتماد مردم این شهرستان را کسب و و وارد مجلس شورای اسلامی شدند.

به گزارش ایلنا، حسینعلی شهریاری و فدا حسین مالکی نمایندگان فعلی مجلس یازدهم شورای اسلامی با کسب بیشترین درصد آرای ماخوذه دوباره به عنوان منتخبان مردم زاهدان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای لازم را برای حضور در بهارستان کسب کردند.

حسینعلی شهریاری در ۶ دوره متوالی حضورش در ماراتن انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست بیشترین رأی را کسب و این بار هم با اعتماد مردم زاهدان راهی بهارستان شود همچنین فداحسین مالکی برای دومین بار توانست اعتماد مردم این شهرستان را کسب کند.

بیش از یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر شامل رای اولی‌ها هستند و یک‌هزار و ۸۶۱ شعبه در سراسر استان آرای مردم را اخذ کردند.

٩٦٠ شعبه اخذ رای سیار نیز در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده بود تا مردم بتوانند به راحتی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری مشارکت کنند.

۲ میلیون و ۱۹۳ تعرفه برای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده بود و یک‌هزار و ۱۵۴ شعبه اخذ رای در سیستان و بلوچستان روستایی و ۷۰۷ شعبه اخذ رای شهری بود.

سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر ۸هشت کرسی بهارستان را به خود اختصاص داده است که این هشت سهمیه در استان مربوط به ۶ حوزه شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) با ۲ نماینده، زاهدان ۲ نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نماینده، سراوان(سراوان، سیب سوران و مهرستان) یک نماینده و چابهار(نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نماینده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز