خبرگزاری کار ایران

ایلنا از هرمزگان خبر می‌دهد:

ورود کارگران به ورزشگاه شهدای کارگر ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۱۷۷

نباید محل ورزش کارگران را با پول معامله کنیم

از ابتدای سالجاری تاکنون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان تنها مجموعه ورزشی کارگران این استان را به صورت قرارداری به شرکت پالایش نفت بندرعباس اجاره داده است و بجز کارگران طرف قرارداد هیچ کارگری در استان حق استفاده از این ورزشگاه را ندارند و این در حالیست که این مجموعه ورزشی به نام کارگران این استان ساخته شده و حق مسلم آنهاست که بتوانند بدون هیچ گونه ممانعتی از این مجموعه ورزشی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، مجموعه ورزشی شهدای کارگر استان هرمزگان واقع در انتهای بلوار امام حسین روبروی شهرک نبوت شهرستان بندرعباس حدودا یک سالی می‌شود که از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به شرکت پالایش نفت بندرعباس اجاره داده شده است و فقط کارگران طرف قرار می‌توانند از این مجموعه ورزشی استفاده کنند و این موضوع باعث اعتراض و نگرانی دیگر کارگران استان شده چرا که نمی توانند از این مجموعه ورزشی که برای همه آنهاست استفاده کنند.

یک بازنشسته کارگری در این باره به خبرنگار ایلنا، گفت: با توجه به تأکید مدیرعامل تأمین اجتماعی در خصوص اینکه این سازمان از توسعه فعالیت‌های ورزشی در بین بازنشستگان حمایت می‌کند؛ متأسفانه در بندرعباس و در ورزشگاهی که به اسم کارگران نامگذاری شده است اما متاسفانه ما اجازه استفاده از امکانات ورزشی این ورزشگاه را نداریم.

به گفتۀ این کارگر بازنشسته در همه کشورهای دنیا، یکی از مؤلفه‌های مهم تأثیرگذار در ارتقای رفاه عمومی، توجه به نشاط اجتماعی به ویژه برای سرمایه‌های اجتماعی جامعه یعنی بازنشستگان و کارگران آن جامعه است؛ اما در مرکز هرمزگان ما کارگران حتی با پرداخت هزینه حق استفاده از ورزشگاه خودمان را نداریم. از مسئولان این بخش تقاضا داریم این مشکل را پیگیری کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان هرمزگان هم در این باره به خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در هرمزگان فقط یک ورزشگاه کارگری که همین مجموعه ورزشی کارگران است را داریم و این در حالیست که در استانی مثل خوزستان بیش از 15 ورزشگاه کارگری وجود دارد و جای تاسف است در استانی که قطب اقتصادی کشور است کارگران حتی از داشتن تنها ورزشگاه شان محروم شده‌اند و اجازه ورود به آنها داده نمی شود و این مجموعه ورزشی را به شرکت پالایش نفت بندرعباس اجاره داده‌اند.

اسماعیل حاجی زاده ادامه داد: در تماسی که با مدیر مجموعه ورزشی پالایشگاه نفت بندرعباس داشتم و از وی دلیل ممانعت از ورود کارگران را پرسیدم، وی در جواب گفت: ما این ورزشگاه را اجاره و هزینه پرداخت می‌کنیم و تعداد پرسنل خودمان زیاد است. حتی اگر کارگرانی که طرف قرارداد این شرکت نیستند هزینه هم بپردازید اجازه ورود به این مجموعه ورزشی را ندارند.

وی ادامه داد: کارگری که چندی پیش برای ورزش به این ورزشگاه مراجعه کرده بود، مدیر ورزشی این پالایشگاه به وی اجازه ورود نداده و به وی گفته بود ورزشگاه را پالایش نفت بندرعباس اجاره کرده است بنابراین جایی برای کارگران متفرقه نیست و تنها کارگران ما اجازه استفاده از این مجموعه ورزشی را دارند.

نباید محل ورزش کارگران را با پول معامله کنیم

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان با بیان این موضوع که کارگران دیگر از جمله کارگران بازنشسته و فصلی از ورزش در ورزشگاهی که بنام آنها ثبت شده است محروم هستند، خاطر نشان کرد: نباید محل ورزش کارگران را با پول معامله کنیم. با احترام به کارگران پالایش نفت بندرعباس بهتر است مدیرکل اداره کل کار استان نام کارگر را از سردر این ورزشگاه بردارد.

وی، مطرح کرد: بهتر است دولت بنام این ورزشگاه که برای کارگران ساخته شده است بودجه‌ای تعیین نکند.

ارتباط تشکل‌های کارگری استان با این اداره کل قطع شده است

حاجی زاده عنوان کرد: از وقتی که مدیرکل کار فعلی در هرمزگان روی کار آمدند  ارتباط تشکل‌های کارگری استان با این اداره کل قطع شده است. قبلا ما به عنوان فعالان کارگری استان هر ماه چندین جلسه با مسئولان اداره کار استان برگزار می کردیم که در حال حاضر جلسه‌ای برگزار نمی‌شود.

دبیراجرایی خانه کارگر استان هرمزگان ادامه داد: سال گذشته در مراسم روز کارگر مجری این برنامه شرکت پالایش نفت بندرعباس بود و از 3 الی 4 تا از مدیران همین شرکت به عنوان کارگران نمونه تقدیر شد و خود مدیر این شرکت هم به عنوان کارفرمای نمونه اعلام و همانجا کمربند افتخار به کمرش بستند. در انتقادی که در سخنرانیم نسبت به تقدیری که از مدیر و کارگران این شرکت کردم به مسئولان استانی برخورد.

وی افزود: همان موقع در مصاحبه‌ای که با صدا و سیمای مرکز استان داشتم یکی از پاکبانان شهرداری را که 2 فرزند پزشک دارد را به عنوان کارگر نمونه معرفی کردم و به نظرم این کارگر می‌تواند نمونه باشد نه کارگری که ماهی 40 الی 50 میلیون تومان حقوق می گیرد. پاکبانی که با دست خالی فرزند پزشک تحویل این جامعه می دهد قطعا باعث افتخار است.

حاجی زاده گفت: امسال هم در جشنواره روز کارگر باز هم حدود 20 کارگر یکی دیگر از شرکت‌های خصوصی که هزینه جشنواره روز کارگر را پرداختند تقدیر به عمل آمد و کارگران نمونه واقعی باز هم گمنام ماندند.           

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز