خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان:

نظارت بر کیفیت محصولات و مصالح ساختمانی از اهداف اصلی استاندارد قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۹۳

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: کنترل و نظارت بر کیفیت محصولات و مصالح ساختمانی عرضه شده در سطح بازار و نمایشگاه‌های مصالح ساختمانی و استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد از جمله برنامه‌های حوزه استانداردسازی ساختمانی و عمرانی استان است.

به گزارش ایلنا، میترا عقیلی گفت: قزوین جزء استان‌های پیشرو در حوزه استاندارد کشور است و سازمان ملی استاندارد ایران برای دومین سال پیاپی توانست رتبه نخست استانداردسازی را در منطقه و رتبه پنجم آسیا را کسب کند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین با اشاره به اهمیت و ارتقاء کیفیت ساخت و سازهای ساختمانی در استان، افزود: از آنجایی که اکثر مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری هستند، نظارت بیشتر بر تولید واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی تحت پوشش، به‌ ویژه بتن آماده، شن، ماسه و تیرچه جزء اهداف این اداره کل است.

این مسئول بیان کرد: تقویت قانون‌گرایی، تدوین استانداردهای ملی و ترویج فرهنگ استانداردسازی، ایجاد ساز و کار مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی و اهتمام به عدالت محوری، مردم‌داری، فسادستیزی و اجرایی شدن برنامه‌ها و سیاست‌های دولت مردمی در این راستا، تلاش جهت استقرار نظام شایستگی و برقراری نظام مدیریت عملکرد از اقدامات اداره کل استاندارد قزوین به شمار می‌آید.

مدیرکل استاندارد استان قزوین، همچنین اهداف اداره کل استاندارد را صیانت از حقوق مردم در انجام طرح‌های ملی، پایش کمیت فرآورده‌ها در محصولات پیش بسته بندی شده، نظارت بر کم‌فروشی، تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی، اجرای طرح ویژه نظارتی بازار به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان و عیدنوروز و همین طور اجرای طرح عیدانه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر در این استان صادر شده و در صورتی که فرآورده‌های تولیدی نیز مشمول استاندارد اجباری باشد، تسهیل و تسریع جهت اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط اداره کل صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز