خبرگزاری کار ایران

معاون بازرسی صمت فارس خبرداد؛

اجرای طرح تشدید نظارتی نوروز و ماه رمضان تا پایان فروردین ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۹۹۹

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس از آغاز اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه نوروز 1403 و ضیافت ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: در این طرح بازدیدهای مستمر و روزانه از واحدهای صنفی انجام می شود.

به گزارش ایلنا، مهدی حسنی گفت: در آستانه نوروز ۱۴۰۳ و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با توجه به نیاز مردم برای تامین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی برای جلوگیری از احتکار و عدم افزایش قیمت کالاهای پرمصرف و اولویت دار، طرح بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از نیمه دوم اسفندماه سالجاری آغاز و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و گروه های کالایی و خدماتی در این طرح مورد پایش و نظارت مستمر قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: این بازرسی ها نظر به اقتضای شرایط ویژه ایام پایانی سال، همچنین هماهنگی های لازم برای اجرای بهینه طرح و برگزاری گشت های مشترک نظارتی برای رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی انجام شده است.

حسنی بیان داشت: این طرح ویژه با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و همچنین به منظور پوشش فعالیت های نظارتی بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمتها انجام می شود.

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس ادامه داد: بالغ بر ۲۰۰ نفر در استان فارس در قالب اکیپ های بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس و همچنین بازرسان سایر سازمان ها از جمله جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل میراث فرهنگی و ... با همکاری بسیج اصناف و ناظران افتخاری وضعیت نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت دار در سطح عرضه و عملکرد صنوف را به صورت ویژه و شبانه روز رصد می نمایند.

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس اظهار داشت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، پایش وضعیت تامین و توزیع مایحتاج عمومی متناسب با میزان تقاضا، جلوگیری از تخلفات احتمالی، نظارت بر مراکز نگهداری عمده کالا از مهمترین اهداف اجرای این طرح نظارتی است.

حسنی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم صدور صورتحساب و ... می توانند موارد را از طریق تلفن 124 سامانه رسیدگی به شکایات این اداره کل و یا تلفن 32340000 اتاق اصناف فارس اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی بازرسان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز