خبرگزاری کار ایران

یک قلاده ببر در باغ وحش مشهد تلف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۱۲۵

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یک قلاده ببر ۱۱ ساله بر اثر گیر کردن غذا در گلو، طبق گزارش اداره کل دامپزشکی استان، در باغ وحش مشهد تلف شد.

به گزارش ایلنا، محمد عرفانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق صورتجلسه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و پس از کالبد شکافی گزارشی به این اداره کل، در بازرسی ظاهری خونریزی از منافذ، ضایعات دهانی، آثار گزش و شکستگی و درگیری و زخم پوستی مشاهده نشد و تنها مورد قابل ذکر مشاهده یک تکه پستان(متعلق به گوشتی که به عنوان غذا در اختیار ببر قرار گرفته است) در گلوی حیوان بود که با توجه به بافت نرم آن احتمالا در اثر استفراغ در گلوی این ببر گیر کرده و موجب خفگی آن شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی وظیفه حفاظت، درمان و نگهداری از حیوانات باغ وحش را بر عهده دارد، گفت: دامپزشک نماینده این اداره کل در باغ وحش مستقر است و در همین راستا علت خفگی این ببر بالغ را بر اثر گیر کردن گوشت در گلو اعلام کرد.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه تأکید کرد: مهم این است که اداره کل دامپزشکی با تمهیدات مناسبی از چنین حوادثی جلوگیری کند که حیوانات از بین نروند؛ مراقبتی در زمینه نحوه غذا دهی به حیوانات باغ وحش صورت نگرفته و محیط زیست استان، این مسئله را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: مسوولیت سلامت حیوانات باغ وحش با سازمان دامپزشکی است و طبق ماده ۲ قانون سازمان دامپزشکی کشور، کلمه دام به حیوانات اهلی، طیور، ماهی، زنبور عسل، کرم، ابریشم، حیوانات آزمایشگاهی و "حیوانات باغ وحش" اطلاق ‌می‌شود و مقصود از کنترل بهداشتی، بازرسی و اقداماتی است که از لحاظ پیشگیری و مبارزه با امراض دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام لازم وضروری است.

عرفانی گفت: مراکز نگهداری حیوانات ملزم هستند که مسوول فنی بهداشتی داشته باشند و در خصوص مسائل بهداشتی و بیماری حیوانات پاسخگو باشند، در صورتی که باغ وحش مشهد قصوری در خصوص تلف شدن این گونه کرده باشد، با عنایت به چالش های اخیر و کم کاری ها دامپزشک این باغ وحش، بررسی کارشناسی و پیگیری های قانونی در دستور کار این اداره کل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز