خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در شیراز مطرح کرد؛

راهکار مسائل اجتماعی مراجعه به ظرفیت‌های مردمی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۶۹۵

ثبت مجوز سمن بهارنکو در وزارت کشور

معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی به دغدغه‌ رهبری نسبت به آسیب های اجتماعی در کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، محمد عباسی این نشست هم اندیشی مدیر عامل گروه موسسات بهارنکو توجه دولت به گروه‌های مردمی را مهم برشمرد و گفت:  نظام مسائل اجتماعی نیازمند راه حل‌های بومی است.

وی یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در ایران را جدایی و طلاق دانست و عنوان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای کشور باید به وظایف خود در زمینه طلاق عمل کنند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه طلاق در کشور بیشتر از آنکه متاثر از مشکلات اقتصادی باشد، به دلیل تغییر سبک زندگی است،  خاطر نشان کرد: لزوم اولویت بندی برای مداخلات در زمینه طلاق می بایست پررنگ شود.

عباسی عنوان کرد: مسائل اجتماعی فقط توسط دولت قابل حل نیست و راهکار آن مراجعه به ظرفیت‌های مردمی است.وی افزود: به همین منظور نسخه ما برای حل مسائل اجتماعی، مردمی سازی و تمرکز زدایی از تهران و همچنین بررسی هم افزایی و تعامل گروه‌های مردمی با دستگاه‌های دولتی است.

در ادامه این نشست هم اندیشی مدیر عامل گروه موسسات بهارنکو با بیان اینکه یکی از مکان‌هایی که جوانان در شرف ازدواج به آن مراجعه می‌کنند آزمایشگاه‌ها بوده، گفت: در سال ۸۹ ما با استفاده از این گلوگاه آموزش‌های دو ساعته زوجین را به ۱۲ ساعت آموزش تبدیل کردیم و بعد از آن به دلیل کمبود اعتبارات به ۶ ساعت آموزش تبدیل شد.

حمید مقامی اظهار کرد: زمانی که ما کار را آغاز کردیم تنها آموزش به زوجین هنگام ازدواج صورت می پذیرفت سپس بعد از انجام یک کار مطالعاتی مرکز مشاوره را نیز اضافه کردیم که علاوه بر خدمات آموزش، مشاوره را نیز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در چهاردهمین سال تاسیس بهارنکو به یک گروه موسسات تبدیل شده‌ایم که خدمات قبل، حین و پس از ازدواج را در چند بسته علمی اندیشگاهی، تربیتگاهی و.... انجام می‌دهیم.

مدیر عامل بهارنکو افزود: ما در حال حاضر در استان فارس حدود ۳۰۰ مشاور و بیش از ۳۰ شعبه داریم و در واقع هر کجا مرکز بهداشت وجود دارد بهارنکو نیز حضور دارد.

مقامی عنوان کرد:  در ۵ سال پیش طی بازدیدی که شورای عالی انقلاب فرهنگی از بهارنکو داشتند از این طرح به عنوان یک مدل استفاده کردند.

وی اضافه کرد: ۴ سال پیش نیز وزیر وقت بهداشت به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که ۶ ساعت آموزش با استفاده از تجربه بهارنکو انجام شود  که این کار در بعضی از استان‌ها انجام و در بعضی انجام نمی‌شود.

مدیر عامل بهارنکو در پایان عنوان کرد: بهارنکو ذیل نهاد رهبری مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کار را پیگیری می‌کرد و پس از آن، مجوز سمن از وزارت کشور دریافت شد؛ همین ثبت و حواشی آن موجب افزایش قابل توجه هزینه ها بوده است.

در ادامه معاون وزیر گفت: بهارنکو تجربه بسیار خوب کشوری بوده که تست شده، در منطقه‌ای آزمایش شده و حال با تجربه چند ساله و ارزشمند خود قابلیت اجرایی در سطح کشور را دارد.

مدیرعامل گروه موسسات بهارنکو به نمایندگی از استان فارس به نخستین هم‌اندیشی نوآورانه تخصصی مردمی با هدف تقویت جریان تحول و تعالی خانواده وزارت کشور دعوت شد.

 این نشست هم‌اندیشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه در سالن همایش دارالحدیث دانشگاه قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است که کارگروه علمی عملیاتی ترویج ازدواج، کنترل و کاهش طلاق وزارت کشور در نخستین نشست هم اندیشی مجموعه‌های تخصصی مردمی این حوزه در نظر دارد تا با فراهم آوردن زمینه بروز و ظهور آراء، اندیشه‌ها، افکار، ایده‌ها، طرح‌ها و تجربه‌های موفق صاحب نظران، اندیشمندان، فعالان و کنشگران مردمی، مسیر نوینی پیش روی مسئولان و تصمیم‌گیران این عرصه قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز