خبرگزاری کار ایران

سردار مومنی خبر داد:

احتمال اجرای طرح زوج و فرد در جاده چالوس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۸۷

اجرای طرح زوج و فرد برای جاده چالوس و هراز درایام نوروز در حال بررسی است.

ایلنا: رئیس پلیس راهور، گفت: تا بیش از این نظارت‌ها توسط دوربین‌ها، همکاران پلیس وکنترل نامحسوس انجام می‌شد اما از اوایل اسفندماه سامانه نظارت همگانی بر نقل عمومی راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا سردار مومنی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه در روز ۲۲ بهمن کمترین تردد خودرو‌ها را در سطح جاده‌ها شاهد بودیم، اظهار کرد: از اول اسفندماه طرح ویژه ایام نوروز اجرایی می‌شود از این رو از شهروندان می‌خواهیم که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم پارک دوبل پلیس را همراهی کنند.
وی همچنین از افتتاح دو مرکز تعویض پلاک کاملا مکانیزه و به روز خبر داد و گفت: یکی از این مراکز در تهران نیمه اول اسفند ماه امسال افتتاح می‌شود در این مرکز از آخرین فن آوریهای به روز استفاده شده است همچنین در تلاش هستیم تا در اسفندماه ساعات کار مراکز تعویض پلاک افزایش یابد در صورت نیاز ساعت کار تا ۱۲ شب ادامه یافته و در صورت وجود متقاضی برخی مراکز شبانه روزی می‌شود.
رئیس پلیس راهور همچنین از راه‌اندازی طرح سراسری نظارت مردمی بر ناوگان حمل ونقل عمومی خبر داد و گفت: تا بیش از این نظارت‌ها توسط دوربین‌ها، همکاران پلیس وکنترل نامحسوس انجام می‌شد اما از اوایل اسفندماه سامانه نظارت همگانی بر نقل عمومی راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح در مسیر اصفهان به شیراز به صورت پایلوت عملیاتی شد، تصریح کرد: قطعا با اجرای این طرح تمامی ساعات شبانه روز جادهای فرعی و اصلی با کمک مردم کنترل می‌شود شهروندان می‌توانند تخلفات را ازطریق سامانه پیامکی که به زودی اعلام می‌شود به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شود.
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه استانهایی که بیشترین تصادفات را از نظر حجم نیز به خود اختصاص داده نیز مشخص شد، گفت: بر این اساس در ده ماه امسال استانهای فارس و خراسان رضوی بیشترین کشته را در تصادفات به خود اختصاص داده‌اند.
وی درباره طرح نوروزی نیز گفت: کنترل وسایل نقلیه در طرح نوروزی خط قرمز اصلی ما است براین اساس کنترل ایمنی خوردو‌ها سواری و حمل ونقل عمومی که البته اولویت اصلی با حمل ونقل عمومی است در دستور کار قر ار دارد از این رو در قالب تذکری به پایانه‌ها و شرکت‌های مسافر بری و تعاونی‌ها اعلام شده است که نسبت به ایمنی خودروهای عمومی اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین رانندگانی که صلاحیت لازم را نداشته باشند نیز اجازه تردد ندارند.
مومنی با بیان اینکه شاهد روند کاهش تعداد تلفات جانی در حوادثراهنمایی ورانندگی هستیم، افزود: امیدواریم تا پایان امسال به زیر ۱۸ هزار نفر کشته در سال دست یابیم البته با طرحی که به دولت فرستاده‌ایم امیدواریم تا پایان برنامه ۳۰تا ۴۰درصد دیگر از این تلفات کاسته شود.
وی در باره ممنوعیت و محدودیت تردد اتوبوس‌های مسافربری پر حادثه همچون اسکانیا در ایام نوروز به خبرنگار ایلنا گفت: بررسی خودرو‌هایی که تصادفات آن‌ها به هر دلیل افزایش می‌یابد بخشی از کار پلیس راهور است. ما هر تصادفی را که رخ می‌دهددر کمترین زمان بررسی و علت ان را اعلام می‌کنیم. در مورد اسکانیا نیز در تصادفی که درچند ماه اخیر داشته است، پلیس ورود جدی داشته و اعلام کرد که نقص فنی خودرو علت اصلی بوده است اتوبوس اسکانیا نیز که ده درصد از سهم اتوبوس رانی کشور رابه خوداختصاص داده است ۵۰ درصد تصادفات جاده‌ای توسط آن رخ می‌دهد و اگر این تصادفات از حالت عادی خارج شود حتما پلیس ورود جدی به این موضوع خواهد کرد
وی همچنین در باره اجرای طرح زوج و فرد برای جاده چالوس و هراز در ایام نوروز به خبرنگار ایلنا گفت: این موضوع در حال بررسی است همانگونکه در برخی از ایام به دلیل افزایش تصادفات و تعداد خودرو‌ها بخشی از مسیرهای کشور یک طرفه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز