خبرگزاری کار ایران

اختصاص یارانه آموزش هنر برای مردم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۰۰۱

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یارانه آموزش هنر به هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری تعلق می‌گیرد و مردم نیز می‌توانند از تخفیف ویژه این وزارتخانه بهره‌مند شوند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین اسماعیلی روز یکشنبه بیست اسفند ماه در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد:در دولت سیزدهم رویکردی جدی نسبت به حوزه آموزش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته و طرح و برنامه‌های متعددی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: برخی آموزشگاه‌های آزاد هنری از نظر کیفیت و محتوا در وضعیت مطلوبی نیستند چراکه محتوا و سرفصل یکپارچه برای آموزشگاه‌ها وجود ندارد بر همین اساس برنامه تحولی آنها شامل تدوین استانداردها، سرفصل‌های آموزشی و منابع یکسان در صدر اقدامات قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اختصاص یارانه آموزش هنر برای مردم گفت: این طرح پیشنهادی قرار است از طریق آموزشگاه‌های آزاد هنری عملیاتی و اجرایی شود که براساس آن، ابتدا آموزشگاه‌های هنری عضو طرح می‌شوند و مردم می‌توانند از تخفیفات ویژه ای که وزارتخانه پرداخت می‌کند از خدمات این آموزشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

اسماعیلی بیان کرد: عدالت آموزشی و فرهنگی در صدر کلان برنامه‌ و فعالیت‌های این وزارتخانه و ادارات آن قرار گرفته و اجرای طرح آموزش "هنر برای همه" از جمله اقدامات این حوزه بوده است که می‌توانیم بانک اطلاعاتی بزرگی از استعدادهای هنری مناطق محروم داشته باشیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: اصلاح آیین‌نامه و نهایی شدن رتبه‌بندی، نحوه صدور مدرک و مجوز، ساماندهی کارت صلاحیت تدریس، ابلاغ تشکیل انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری، برگزاری جایزه ملی آموزش هنر، فعال شدن جشنواره‌های آموزشگاه ها، اعلام فراخوان طرح المپیاد هنر تا پایان سال، راه‌اندازی لیگ هنری در کشور با حضور تیم‌های آموزشگاهی و ساماندهی آزمون‌های مهارتی به صورت برخط برای نخستین بار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی با اشاره به بازدیدهای خود طی ۲ روز گذشته از آمورشگاه‌های هنری و هنرستان‌های لرستان گفت: این استان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه هنر برخوردار و تمایل به هنرهای آیینی در این استان ستودنی است از طرفی هنرمندان نوجوان و جوان به آموزش موسیقی و هنرهای آیینی علاقه‌مند هستند که مسوولیت برای برنامه‌ریزی بیشتر مضاعف می شود.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین زیربنا در حوزه فرهنگ و هنر، بحث‌های آموزشی است ادامه داد: نگاه‌های آموزشی و زیربنایی به حوزه فرهنگ و آموزش‌های آکادمیک و کلاسیک در کنار آموزش‌های آزاد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اسماعیلی با بیان اینکه تنها متولی فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: مرجعیت کار فرهنگی باید به این وزارتخانه بازگردد تا بتوان با استفاده از این ظرفیت، در حوزه زیرساختی فرهنگ و هنر کشور اقدامات اساسی انجام داد.

وی به مطالبات و مشکلات آموزشگاه‌های آزاد هنری لرستان اشاره کرد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم کمک‌های ویژه‌ای در این زمینه همچنین تامین تجهیزات مورد نیاز آنها براساس اولویت‌بندی انجام شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر راه‌اندازی رشته انیمیشین ( پویانمایی) در هنرستان هنرهای زیبای بروجرد تاکید کرد و گفت: این آمادگی از سوی وجود دارد که دوره‌های آموزشی کوتاه مدت هنر برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز