خبرگزاری کار ایران

ساعت کاری موزه‌های دولتی مازندران در نوروز اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۳۷۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ساعت کاری موزه‌های دولتی تحت نظارت وزارتخانه متبوع در ایام تعطیلات نوروزی از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ است.

به گزارش ایلنا، حسین ایزدی گفت: ساعت کار جدید موزه‌ها، بناها، اماکن و مجموعه‌های تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ایام تعطیلات نورزی 10 صبح تا 21 است.

حسین ایزدی با بیان اینکه 23 موزه در تعطیلات نوروز پذیرای بازدیدکنندگان، گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ و هنر است، افزود: مازندران دارای ۸ موزه دولتی، ۱۱ موزه خصوصی، ۳ موزه غیر وابسته و یک موزه مشارکتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از موزه‌های تاریخ شهر ساری، نیما یوشیج، موزه تاریخ شهر بابل، دو موزه تاریخ و شهدای آمل، مردم‌شناسی تنکابن و سایت موزه‌های وستمین و گوهر تپه را موزه‌های دولتی مازندران برشمرد و یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی، هنری متناسب با ماه رمضان چون نوروز خوانی، سحر خوانی، اجرای بازی‌های بومی محلی، ایستگاه هنری ویژه کودکان، نشست تخصصی میراث ناملموس، کارگاه‌های زنده صنایع‌دستی و نمایشگاه‌‌های مختلف فرش، هنرهای سنتی و دست‌یافته‌های روستایی و سوغات مازندران ازجمله برنامه‌های جنبی موزه‌های دولتی استان در میزبانی از مسافران نوروزی است.

وی با بیان اینکه ۳ موزه غیر وابسته؛ کاخ‌موزه، عاج و ظروف تاریخی رامسر و موزه مشارکتی آلاشت ازجمله موزه‌هایی است که در تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود، افزود: خانه موزه موسیقی استاد اسحاقی بهشهر، مکرمه بابل، گیاه‌شناسی بنساری بابلسر، کندلوس و تبریزی نوشهر، تحول فنّاوری و شهدای چالوس، موزه آموزشی سروش تنکابن و شمال و تاریخ طبیعی رامسر ازجمله موزه‌های خصوصی مازندران است که در این پروسه زمانی به فعالیت خودش ادامه خواهد داد.

ایزدی گفت: تصمیم تغییر ساعت کاری جدید موزه‌ها مختص تعطیلات نوروزی و فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز از تاریخ ۲۵ اسفندماه جاری لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ می‌شود و در خصوص روال عادی ساعت فعالیت این اماکن فرهنگی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز