خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس تاکید کرد؛

ظرفیت های گردشگری، فرهنگی و هنری میمند به کشور شناسانده شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۹۰۷

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، گفت: شهر میمند دارای ظرفیتهای بسیاری در حوزه گردشگری، فرهنگی، هنری و صنایع دستی است که باید برای مردم ایران معرفی و شناسانده شوند.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ‌زاده در دیدار بخشدار و شهردار میمند با اشاره به پروژه های شهرداری این شهر گفت: خبرهای بسیار خوبی پیش از 8 اردیبهشت سال گذشته به گوش می رسید و این روز در تقویم ملی ثبت شد که حاصل سال ها تلاش مردم میمند در کاشت و داشت و برداشت گل محمدی و بسیاری از محصولات ایران زمین بود.

فرخ زاده بیان کرد: در اقدامی که به صورت ویژه در میمند آغاز شد؛ 100 هکتار زمین با همکاری منابع طبیعی استان در ورودی شهر در اختیار شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهر قرار گرفت که اقدامات اجرایی برای درختکاری آن آغاز شده و با طرحی زیبا و مستحدثاتی برای ارائه خدمات در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا هم اهالی میمند و هم میهمانانی که از اقصی نقاط کشور به این شهر سفر می کنند، از آن استفاده کنند.

وی افزود: همزمان چند پروژه مهم دیگر نیز از جمله طراحی بازارچه سنتی در کنار امامزاده و مسجد جامع در مرکز شهر میمند پیش بینی شده که طرح اولیه توسط شهرداری این شهر آماده شده و در حال ویرایش است.

فرخ زاده ادامه داد: یک مجموعه مهم کارگاهی، صنعتی و عرضه نیز در بحث فراوری گل محمدی و اسانس‌های آن برای تولید عطر و ادکلن و خوشبوکننده‌ها پیش‌بینی شده که این بازارچه نیز در حال طراحی در زمینی به مساحت 1/4 هکتار است. 

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، اظهار کرد: یکی از کارهای دیگر؛ توجه به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی این شهر است که شیشه‌گری یکی از آن هنرهای ارزشمند است و اقدامات خوبی توسط عزیزانمان در بخش خصوصی در حال انجام است.

فرخ زاده با اشاره به ثبت هشتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی میمند در تقویم ملی افزود: گردشگری رویدادها در سال های گذشته چندان مورد توجه نبوده و نیازمند حرفه ای سازی و ساماندهی است.

وی گفت: پیش‌بینی برنامه‌های موثر برای روز میمند در 8 اردیبشهت سال آینده یکی از کارهایی است که با همکاری بخش های مختلف فی‌ما بین شورای اسلامی و شهرداری میمند با اداره میراث فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان، مجموعه بسیج و سایر حوزه ها از جمله مجموعه رسانه ای در راستای معرفی زحمات و دستاوردهای مردم این دیار به کشور در حال انجام است که امیدواریم تمام این اقداماتی که در حال شکل‌گیری است این شهرستان را از بن بست فعلی خارج کند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: یکی از کارهای مهم دیگر هم که نیاز است به آن اشاره شود؛ تابلوهای راهنما و معرفی شهر میمند با ساخت المان های زیبا در ورودی این شهر از محور فیروزآباد-شیراز است که این موضوع هم از کارهای خوب در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: آنچه که در راستای زیرساخت‌های گردشگری در شهر انجام شده کافی نیست و باید هر چه سریعتر برای جبران عقب ماندگی در این حوزه وارد عمل شد و با تعریف پروژه های جدید یا تسریع در پروژه های گذشته زیر ساخت گردشگری در میمند فراهم شود.فرخ زاده بیان داشت: این شهر یک شهر چهارفصل است و مطمئنا با ایجاد زیرساخت های گردشگری مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

وی تاکید کرد: میمند از هنرمندان، شاعران و بزرگانی در عرصه فرهنگ و هنر بهره می برد که جا دارد از آنان در برنامه های روز میمند و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری بهره برد.

فرخ زاده ابراز امیدواری کرد: در فرصت باقی مانده 18 ماهه از عمر شورای اسلامی شهر و شهرداری میمند تلاش مضاعفی برای این ساماندهی هایی که در حال طراحی است صورت بگیرد و آغاز عملیات طرح های اجرایی انجام شود.

روز میمند در سال 1403 متفاوت برگزار می شود

شهردار میمند نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش های معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در به نتیجه رساندن پرونده ثبت ملی روز میمند در تقویم ملی کشور گفت: تلاش داریم امسال این رویداد را به شکلی متفاوت از سال های گذشته  هر چه بهتر برگزار کنیم.

فرهاد محمد‌رضا‌زاده، افزود: این جشنواره ها می تواند در سطح ملی و استانی برگزار شود، لذا باید زمینه را برای توسعه این رویدادها بیش از پیش مهیا کرد که مستلزم هم افزایی همه دستگاه ها است.

رضازاده با بیان اینکه همه ساله به مناسبت روز میمند، برنامه های ویژه ای به مدت یک هفته برگزار می شود، گفت: در ۶ اردیبهشت شاهد افتتاحیه برنامه های روز میمند شامل ایستگاه استقبال، نمایشگاه و  ویزیت رایگان پزشکان در مناطق محروم خواهیم بود.

برگزاری شب شعر باحضور شاعران برتر استانی، همایش روز میمند باحضور مسئولین، کشوری، استانی، مردم و خبرنگاران، آئین غبارروبی امامزاده ها باگلاب ناب محمدی و گلباران قبور شهدا با گل های محمدی و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری آیین گل غلطان ویژه نوزادان، پاکسازی محیط زیست همراه با دوستداران طبیعت و طبیعت گردی در دامنه کوه پادنا را از دیگر برنامه های جشنواره بود که رضا زاده به آن ها اشاره کرد.

شهردار میمند همچنین از برگزاری نخستین نمایشگاه عکس گل و گلاب میمند با همکاری عکاسان استان فارس خبر داد و گفت: این نمایشگاه در شهر میمند برگزار می شود و تلاش داریم پیش از آن در سطح شهر شیراز و برخی از شهرهای استان نیز آثار این نمایشگاه را در معرض دید عموم قرار دهیم.

رضازاده افزود: در کنار این نمایشگاه، مسابقه عکاسی و نماهنگ یک دقیقه ای نیز در دو سطح حرفه ای و مبتدی برگزار خواهد شد و به برگزیدگان هدایای شایسته ای اهدا خواهد شد. 

وی در پایان با دعوت از سرمایه گذاران گفت: از همه سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پروژه ها و طرح های شهر میمند هستند، دعوت به همکاری می کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز