خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

آماده‌ باش شرکت آب منطقه‌ای لرستان برای مقابله با سیلاب

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۹۷۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: به دنبال صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور، پرسنل و کارکنان شرکت آب منطقه‌ای استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا ، داریوش حسن نژاد روز دوشنبه بیست و هشت اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور و پیش‌بینی تشدید قابل توجه فعالیت سامانه بارشی با مخاطرات بالا آمدن ناگهانی سطح آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده و احتمال سرریز سدها، انسداد راه‌ها و تخریب پل‌ها همچنین تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و اثرات این سامانه برای روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ اسفند در استان، جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت، یکشنبه مورخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد کلیه مدیران منابع آب شهرستان‌ها در حالت آماده‌باش کامل باشند و مرخصی تمام افراد مرتبط با کارگروه سیل شرکت تا پایان بارندگی‌ها لغو شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان هواشناسی استان، مقرر شد پایش مستمر جبهه‌های بارشی و پیش‌بینی وضعیت بارش در سطح استان انجام شود. همچنین جهت مدیریت مخازن سدهای در دست اجرا و در حال بهره‌برداری به‌منظور مهار حداکثری سیلاب به‌نحوی‌که کاهش خسارت سیل در استان در محدوده پایین‌دست اتفاق افتد، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

حسن‌نژاد تصریح کرد: تدابیر لازم برای تعیین حداکثری آبگذری رودخانه‌های پایین‌دست سدها و مدیریت کاربری‌ها به‌نحوی‌که افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها و مدیریت بهتر مخازن سدها تأمین شود، اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: به تمامی پیمانکاران شرکت هشدار داده شد ماشین‌آلات و تجهیزات خود را از داخل رودخانه‌ها خارج کرده و با تمام ادوات خود جهت هرگونه کمک احتمالی به حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: به تمامی هم‌وطنان و هم استانی‌ها توصیه می‌شود از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها جداً خودداری کنند و همچنین کشاورزان و باغداران گرامی جهت جمع‌آوری کلیه تجهیزات و موتور تلمبه‌های خود اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز