خبرگزاری کار ایران

برای تهسیل رفت‌وآمد مسافران نوروزی به فارس؛

قطار گردشگری در پاسارگاد راه افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۰۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت : برای تسهیل دررفت و آمد گردشگران و مسافران نوروزی قطار گردشگری در محوطه جهانی پاسارگاد راه افتاد.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه محوطه جهانی پاسارگاد وسعتی بالغ‌بر 160 هکتار دارد افزود: با توجه به تعدد بناهای تاریخی در محوطه پاسارگاد و فاصله بسیار زیاد این بناها از یکدیگر ازاین‌رو برای تسهیل دررفت و آمد گردشگران دو لوکوموتیو در این محوطه در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد : گنجایش هریک از این لوکوموتیو 40 نفره است و کار جابه‌جای مسافران را برای رسیدن به بناهای تاریخی و پاسارگادانجام می‌دهند.

ثابت اقلیدی گفت: گردشگران در محوطه پاسارگاد بنا امر ضماتی چون آرامگاه کوروش، تل تخت، برج سنگی، محوطه باغ شاهی شامل کاخ‌های اختصاصی ،بار عام و بار خاص همچنین دو کوشک و آب راههای باغ شاهی و کاروانسرای مظفری را بازدید می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی که در محوطه پاسارگاد اشاره کرد و افزود: غرفه‌های صنایع‌دستی منطقه پاسارگاد نیز در این محوطه راه‌اندازی می‌شود تا مسافران گردشگران نوروزی از نزدیک با محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان استان آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز