خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد خبر داد؛

فعالیت ۴۰ ساعته متروی مشهد برای اولین بار در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۲۱۲

شهردار مشهد گفت: برای سال تحویل اتوبوسرانی و قطار شهری ما از ۶ صبح روز سه شنبه به مدت ۴۰ ساعت؛ مستمر و بی‌وقفه فعال خواهند بود و این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ خواهد داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندر شریف اظهار کرد: هر سال شهر مشهد در ایام نوروز حال و هوای بانشاط و روح‌انگیزی دارد. امسال تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را داریم؛ برنامه‌های استقبال از بهار در این راستا ویژه‌تر شده و برنامه‌های ما هدفمند و مبتنی بر روحیات معنوی؛ قرآنی و... شده؛ برنامه‌های استقبال از بهار امسال تقریبا تا عید فطر ادامه دارد.

وی در خصوص المان‌های بهاری افزود: ۷۰۰ المان در ۳۰۰ نقطه شهر جانمایی شده و ۲۰ المان ثابت با موضوعات قرآنی و ایثار و شهادت خواهیم داشت که بعد از اتمام جشنواره نیز در سطح شهر ماندگار خواهد بود؛ فراخوان هنرهای شهری ما؛ ملی است؛ استقبال از بهار مشهد یک «برند خاص» است و هر سال وظیفه ما سنگین‌تر می‌شود؛ از مردادماه امسال فراخوان را دنبال کرده‌ایم و موضوعات المان‌ها خاص و هدفمند است.

قلندرشریف بیان کرد: امسال دومین دوره جشنواره هنرهای نوری را در کوهسنگی مشهد در وسعت ۶ هکتار خواهیم داشت و سوم فروردین؛ ساعت ۲۰؛ افتتاحیه رسمی این جشنواره است و هر شب از افطار تا سحر؛ این جشنواره برپا خواهد بود. رویدادهای مذهبی و ملی و حماسی در این جشنواره تلفیق شده و رویکرد آن هم خانواده محور است و حتما خانواده‌ها از افطار تا سحر از این جشنواره بهره می‌گیرند.

وی گفت: این یک برنامه بی‌نظیر در سطح کشور است و مدت زمان آن نیز نسبتا طولانی است و فرصت برای بازدید خانواده‌ها فراهم است.

شهردار مشهد با اشاره به کاشت گل‌های بهاری درسطح شهر افزود:جشنواره هنرهای شهری و استقبال از بهار به بلوغ مناسبی رسیده؛ همچنین حدود ۱۵ میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته شده و ۱۹ جشنواره گل‌آرایی با پراکندگی در سطح شهر داریم؛ ۱۱۰۰ المان گل نیز در سطح شهر پراکنده است؛ در هر موقعیت مکانی با یک موضوع و هدف خاص؛ این المان‌ها جانمایی شده؛ برای مثال در میدان شهدا «تونل زمان» جانمایی شده است.

وی ادامه داد: حدود یک ماه است رخداد «شهرتکانی» با محور رنگ‌آمیزی و گل کاری و ... را داریم؛ همکارانم خستگی‌ناپذیر شهر را آماده استقبال از بهار می‌کنند. امسال المان‌ها در تمام شهر پررنگ شده؛ سراسر شهر باید بانشاط باشد و هدف‌گذاری شورای ششم شهر مشهد در حاشیه شهر ویژه است و خدمات عمرانی و... در این مناطق برجسته و در ارتقای کیفیت زندگی و حتی اشتغال‌آفرینی نیز موثر واقع شده است.

شهردار مشهد در خصوص اقدامات حوزه حمل‌ونقل برای استقبال از بهار ۱۴۰۳ گفت: در حوزه حمل و نقل برنامه‌های خاصی داریم؛ برای سال تحویل اتوبوسرانی و قطار شهری ما از ۶ صبح فردا به مدت ۴۰ ساعت؛ مستمر و بی‌وقفه فعال خواهند بود و این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ خواهد داد؛ اتوبوس‌های پیرامون حرم رضوی تقویت شده؛ تاکسیرانی فعال است و نظارت جدی خواهیم داشت.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل درون شهری تمام امکانات خود را بسیج کرده‌ایم و از مردم درخواست داریم حتی‌المقدور از حمل و نقل شخصی استفاده نکنند؛ پارکینگ‌های ما فعال هستند و برای تسهیل تردد؛ درخواست استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را داریم؛ سرویس بهداشتی‌های پرتابل و سیار به ویژه در بافت پیرامونی حرم مطهر برای تسهیل امور زائران در نظر گرفته شده و در برخی نقاط نیز حمام‌های سیار در نظر گرفته شده است.

قلندر شریف ادامه داد: بیشترین زائر ورودی ما از پایانه مسافربری امام رضا(ع) است؛ ۴ ایستگاه استقبال از زائر پیش‌بینی شده؛ در پایانه نیز به صورت ویژه یکی از این ایستگاه‌ها مستقر است؛ پایانه مسافربری آماده است و برنامه‌های فرهنگی نیز در این مکان اجرا و عموما نیز این اقدامات؛ «خانواده محور» است.

وی بیان کرد: استانداری خراسان رضوی نیز در این حوزه با جدیت پای کار است؛ با مبدا سفر هماهنگی لازم شده تا بلیت رفت و برگشت تهیه شود تا به ویژه در زمان بازگشت با موضوعات ازدحام سفر روبه‌رو نشویم؛ امکاناتی برای اسکان زائران به صورت محدود نیز در پایانه فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار فضای پارک دائم در پارکینگ‌های دائمی در نقاط شهر مشهد به‌ویژه هسته مرکزی شهر فعال بوده و به‌صورت یکپارچه مدیریت می‌شوند.

قلندرشریف افزود: ۴ هزار فضای پارک در هسته مرکزی شهر واقع‌ شده اما با توجه به حضور خیل عظیم زائران بارگاه حضرت رضا(ع) در ساعات آغازین سال نیاز است تا تعداد فضای پارک در هسته مرکزی افزایش پیدا کند.

وی گفت: بر همین اساس با تعامل و رایزنی‌های صورت گرفته در کنار ۴ هزار فضای پارک دائم موجود، تاکنون تعداد ۶ هزار فضای پارک به‌صورت موقت از ظرفیت سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با استقبال از بهار از قبیل آستان قدس رضوی، سازمان نظام‌مهندسی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط شناسایی‌ شده است و در روزهای آتی به چرخه خدمت‌رسانی افزوده خواهد شد.

شهردار مشهد در خصوص پویش «مشهد مهربان» در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیان کرد: محوریت این موضوع؛ مساجد و شوراهای اجتماعی محلات است؛ سال گذشته حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را داشتیم؛ با مراجعه به مساجد محل و شوراهای اجتماعی محلات؛ شهروندان امکان مشارکت در پویش «مشهدمهربان» را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز