خبرگزاری کار ایران

اتوبوس گردشگری در مسیر تخت جمشید به حرم شاهچراغ (ع) راه‌اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۹۴۳

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ایجاد خط اتوبوس (خط واحد) گردشگری در مسیر مجموعه جهانی تخت جمشید به حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) را خواستار شد.

 به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی امروز 3 فروردین‌ماه 1403 گفت: در جهت رونق گردشگری استان و ارتباط معنوی بین دو قطب گردشگری زیارتی و تاریخی سیاحتی و در جهت رفاه حال سالمندان و کودکان ایجاد تسهیلات در این مسیر یک ضرورت محسوب می‌شود و جا دارد برای راه‌اندازی این خط از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: با راه‌اندازی این خط ویژه برای افرادی که دسترسی و بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید برای آن‌ها دشوار است شرایط بهتری فراهم می‌شود و امیدوارم این اقدام در سال جاری و به‌زودی محقق شود.

ثابت اقلیدی گفت: شیراز به‌واسطه حرم مطهر احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) و دیگر بقاع متبرکه در این شهر به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) معرفی‌شده است و همواره در طول سال به‌ویژه ایامی چون نوروز بیشترین آمار بازدید و زیارت استان را به خود اختصاص می‌دهد.

 وی ادامه داد: همچنین تخت جمشید از میراث جهانی فارس محسوب می‌شود که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است ازاین‌رو ایجاد یک مسیر ویژه گردشگری تأثیر به سزایی در رونق و ماندگاری مسافران و گردشگران ورودی به شهر شیراز را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز