خبرگزاری کار ایران

از ابتدای تعطیلات نوروزی؛

۳۸ تیم امدادرسانی هلال احمر استان قزوین در آماده باش هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۰۹۷

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به آماده باش ۳۸ تیم عملیاتی این جمعیت از ابتدای تعطیلات نوروزی، گفت: عملیات امدادرسانی جاده ای نیز توسط ۳۲ تیم با ۱۲۲ نیروی هلال احمر صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ناصر صبوری با اعلام این خبر گفت: جمعیت هلال احمر استان در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳ که از ۲۴ اسفندماه گذشته آغاز شده با استقرار در ۲۳ پایگاه امداد و نجات، ۱۵ پایگاه ثابت و سه پایگاه موقت به همراه سه تیم جستجو با استفاده از سه قلاده سگ خدمات خود را به مسافران ارایه می کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۹۹۰ ساعت در روز امدادگران استان با بهره گیری از ۲۹ دستگاه آمبولانس و ۹ دستگاه خودرو ست نجات در این طرح همکاری دارند تا سفری امن و ایمنی را برای مسافران نوروزی رقم بزنند.

صبوری ادامه داد: براساس آمارها، از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز چهار مورد اسکان اضطراری به مسافران نوروزی، ارایه خدمات به ۷۵ مصدوم، ۲۲ مورد انتقالی به مراکز درمانی، ۲۳ امدادرسانی سرپایی، پنج فوتی در سطح جاده های استان و همچنین پنج مورد رهاسازی توسط امدادگران این جمعیت به انجام رسیده است.

این مسئول به انجام خدمات بشردوستانه طرح نوروز ۱۴۰۳ با همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و یادآور شد: براساس این طرح، پایگاه ها و امدادرسانان در مبادی ورودی و خروجی های شهرهای استان با هدف کاهش آمار تصادفات مستقر شده اند و تاکنون نیز ۷۵۵ مورد آموزش مهارت های ایمنی و امدادی، ۲۵۸ مورد ارایه خدمات امدادی و بشر دوستانه و همچنین توزیع ۹۰ بسته غذایی بین مسافران را به انجام رسانده اند.

وی همچنین خدمات رسانی به ۲ هزار و ۵۹۱ مسافر در فضای دوستدار کودک، ۸۵ مورد مراجعه در خصوص پویش سبز و ۵۳۴ مورد مراجعه مسافران به خیمه های نماز و نیز ارایه اطلاعات به پنج هزار و ۱۳۹ مسافر در خصوص نقاط حادثه خیز از دیگر خدمات ارایه شده در طرح خدمات بشر دوستانه عنوان کرد.

صبوری با اشاره به پویش "به رفت"، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۸۶۰ مورد مراجعه در این خصوص صورت گرفته که رانندگان طبق این پویش قول می دهند تا در مسیر جاده ها ایمن حرکت کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: از مسافران نوروزی درخواست داریم در هر نقطه از کشورمان از خدمات پایگاه های جمعیت هلال احمر بهره مند شوند و قبل از سفر نیز از شرایط جوی هوا مطلع باشند و به هشدارهای هواشناسی و ستاد مدیریت بحران هم توجه کنند.

گفتنی است؛ شماره تلفن ۱۱۲ در تمام نقاط کشور به نام جمعیت هلال احمر پاسخگوی شهروندان و مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز