خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس مطرح کرد؛

روزهای پرتردد فارس در نوروز ۱۴۰۳/ ظرفیت های اقامتی فارس رو به تکمیل است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۶۲۶

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فا گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۴ فروردین در مجموع یک میلیون ششصد و هشتاد و چهار نفر در اقامتگاه های استان اعم از هتل ها، زائرسراها، کمپ های اسکان شهرداری و آموزش و پرورش و سایر اقامتگاه ها اسکان داده شدند.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ زاده افزود: پرترددترین حمل و نقل فارس حمل و نقل جاده ای است که تاکنون سامانه ثبت تردد تعداد ۸میلیون و ۸۲۶هزار با تکرار و تعداد یک میلیون و ۳۴۶ هزار و  ۲۵۰ بدون تکرار ثبت کرده است.

وی خاطرنشان کرد در این باره زمانی فارس با ۶۷۴ پرواز ورودی و خروجی روزهای پرترافیک هوایی خود را در نوروز می گذراند.

فرخ زاده ادامه داد: طبق آمار فرودگاه های فارس از ۲۴ اسفند تا ۴ فروردین تعداد ۱۳۲ پرواز فوق العاده داخلی و ۲۶ پرواز فوق العاده خارجی و بطور کلی میانگین روزی ۱۵ پرواز انجام داده و برای اعزام و پذیرش ۷۶۸۱۸ نفر خدمات رسانی فرودگاهی صورت گرفته است. 

 معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: حمل و نقل ریلی نیز در این بازه زمانی با ۱۵ قطار ورودی و خروجی، ۵۲۷۶ مهمان ورودی و ۵۲۹۷ میهمان خروجی از استان فارس ثبت شده است.

معاون استاندار فارس در خصوص آمار اورژانس فارس با اشاره به کاهش ۳۰ درصدری ماموریت های اورژانس نسبت به مشابه پارسال خاطرنشان کرد: مجموع ماموریت های اورژانس از ۲۴ اسفند تا ۴ فروردین ۵۷۱۱ ماموریت بوده که در سال گذشته در این بازه زمانی ۷۶۷۶ ماموریت ثبت شده است.

فرخ زاده ایمن سازی جاده های فارس به منظور پیشگیری از تصادفات جاده ای را یکی از اولویت های مهم استان دانست و اظهار داشت: استان فارس با جابجایی سالانه حدود ۱۱ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری، دارای بیش از ۶۳ هزار راننده ناوگان حمل و نقل جاده ای است و با دارا بودن نزدیک به ۴۳ هزار وسیله نقلیه عمومی حمل و ‌نقل کالا معادل ۱۰.۴ درصد کل کشور است.

وی ادامه داد: فارس با جابجایی بیش از ۳۲ میلیون تن انواع کالا از مبدا استان به سایر نقاط کشور در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲، افزایش ۱۱ درصدی به نسبت مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

وی افزود: برای حفظ ایمنی و سلامت جاده ای۱۴۳ سامانه تردد شمار و تعداد ۳۰ سامانه نظارت تصویری ثبت تخلف در استان موجود است و تعداد ۳۵ سامانه نظارت تصویری در سایر محورهای استان دست اقدام می‌باشد که تعداد ۲۴ سامانه ثبت تخلف مربوط به آزادراه شیراز_ اصفهان است.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: ایمن سازی ۵۰ نقطه پر تصادف از مجموع ۹۶ نقطه پر تصادف کشور، بیش از ۶۵۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت در سطح محورهای استان، اجرای بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر خط کشی، احداث نزدیک به ۲۰ کیلومتر روشنایی نقاط دارای سابقه تصادف در شب و تهیه و نصب بیش از ۳۰هزار عدد انواع تابلو از دیگر اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس می‌باشد.

معاون استاندار فارس از مردم استان و میهمانان نوروزی خواست با توجه به بارندگی هوا و کاهش دید، جهت جلوگیری از حوادث جاده ای فاصله قانونی و مقررات رانندگی را رعایت و هر کجا احساس خستگی کردند در ایستگاه های بین راهی و مراکز خدمات رفاهی به استراحت بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز