خبرگزاری کار ایران

بر اثر گاز گرفتگی در استان؛

چهار بانوی زنجانی جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۷۳۰

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: گاز گرفتگی موجب جان باختن چهار بانوی زنجانی در حادثه‌ای تلخ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، داریوش تقیلو، امروز با اعلام این خبر، اظهار داشت: ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه شب جمعه موردی از مسمومیت ناشی از گازگرفتگی در شهرک امیرکبیر زنجان گزارش شد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ادامه داد: بلافاصله ۲ کد آمبولانس از پایگاه های ولی عصر و قائم به محل حادثه اعزام شدند.

وی، تصریح کرد: کارشناسان پس از ارزیابی اولیه متوجه شدند که بر اثر نشت گاز آبگرمکن چهار خانم در سن ۲۲ - ۲۳ - ۳۵ و چهار ساله فوت شده‌اند.

به گفته تقیلو، به رغم اطلاع رسانی های گسترده،بی توجهی نسبت به استفاده از انواع وسایل گرمایشی موجب افزایش مسومیت با گاز مونواکسید کربن شده است.

وی، با تاکید بر اینکه مونو اکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، تاکید کرد: این نوع گاز بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآور شد: این مسمومیت که به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، گاز پیک‌نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود، اغلب در روزهای سرد سال رخ می‌دهد.

وی، در پایان، تاکید کرد: اگر دودکش یا تهویه یک مکان مسدود باشد، گاز مونو اکسیدکربن در محیط داخلی منتشر می شود و مسمومیت و در نهایت مرگ افراد را رقم می زند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز