خبرگزاری کار ایران

جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر استان:

بیش از 2 میلیون پلاک خودرو وارد فارس شده اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۸۳۰

فارس با بیشترین تعداد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی از گردشگران پذیرایی می کند

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۰ فروردین در مجموع بیش از دو میلیون پلاک خودرو وارد فارس شده اند.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ زاده اظهار داشت : ۵۷ درصد این خودروها عبوری بوده اند و کمتر از یک روز در فارس توقف داشته اند،۲۴ درصد بین  ۱ تا ۳ روز، ۱۳ درصد بین ۳ تا ۵ روز و ۶ درصد بین ۵ تا ۷ روز در فارس اقامت داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ مجتمع خدمات رفاهی در فارس از گردشگران پذیرایی میکنند که بیشترین تعداد مجتمع در کشور متعلق به فارس است.

فرخ زاده افزود: در این در این بازه زمانی بازدید اماکن گردشگری بدون آمار زائرین شاه چراغ (ع) به این شرح است: اماکن اوقافی 56هزار، اماکن میراثی یک میلیون و 228 هزار و 446، اماکن تحت مدیریت دانشگاه شیراز 158هزار، اماکن تحت نظارت شهرداری بیش از 63 هزار و خانه زینت الملک تحت مدیریت بنیاد فارس شناسی بیش از 30 هزار بازدید کننده داشته است که در مجموع به یک میلیون و 536 هزار و 741 بازدید کننده می‌رسد.

وی با بیان اینکه بجز اقامتگاه های تحت پوشش میراث در مجموع ۲,۴۰۵,۰۲۷ اسکان در استان صورت پذیرفته است افزود: ۱,۹۴۳,۰۲۷ اسکان توسط آموزش و پرورش و ۴۶۲,۰۰۰ اسکان توسط مراکز تحت مدیریت شهرداری شیراز انجام شده است که بیشتر آمار اسکان آموزش و پرورش در کشور متعلق به فارس است.

معاون استاندار فارس با اشاره به روزهای پرترافیک فرودگاه بین المللی شیراز نیز افزود طبق آمار تجمیعی ۲۴ اسفند لغایت ۱۰ فروردین ۱۱۱۵ پرواز از شیراز انجام شده و اعزام و پذیرش مسافر ۱۲۶,۶۱۲نفر بوده است.

فرخ زاده افزود حمل و نقل ریلی نیز در این بازه زمانی با ۲۴ قطار ورودی و خروجی، ۸۵۲۰ مهمان ورودی و ۸۵۵۱ میهمان خروجی از استان فارس ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز