خبرگزاری کار ایران

سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین خبر داد؛

بهره مندی بیش از 117 هزار مسافر از خدمات هلال احمر استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۵۷۹

سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین گفت: 117 هزار و 717 مسافر از 24 اسفندماه گذشته تا 13 فروردین ماه جاری از خدمات این جمعیت در سطح استان بهره مند شدند.

به گزارش ایلنا در قزوین، ناصر صبوری‌غیاثوند با اعلام این خبر گفت: جمعیت هلال احمر استان قزوین همزمان با سراسر کشور و از 24 اسفندماه گذشته تا 13 فروردین ماه جاری طی چند طرح عملیاتی مختلف از جمله طرح ملی امداد و نجات نوروزی، خدمات بشردوستانه و همچنین آموزش و خدمات درمانی و داوطلبان به مسافران نوروزی خدمات خود را ارایه دادند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه امدادگران هلال احمر در 23 پایگاه ثابت و موقت در طرح ملی امداد و نجات نوروزی به مسافران، خدمات خود را در 92 ماموریت ارایه دادند، افزود: 2 هزار و 280 نفر روز نجات گر در این طرح حضور داشتند که در مجموع 107 تیم در عملیات های امدادی این جمعیت اعزام شدند.

صبوری‌غیاثوند تصریح کرد: براساس آمارهای موجود، 82 مورد اعزام آمبولانس، هشت مورد عملیات رهاسازی، 57 مورد انتقالی به مراکز درمانی، 87 امدادرسانی به صورت سرپایی، 13 مورد اسکان اضطراری توسط امدادگران این طرح انجام شده و همچنین 330 مسافر از این خدمات بهره مند شدند.

این مسئول ادامه داد: 25 درصد کاهش در تعداد ماموریت ها، 64 درصد کاهش در موارد رها سازی، 16 درصد کاهش در موارد انتقال یافته به مراکز درمانی، 94 درصد کاهش در تعداد اسکان اضطراری نسبت به عملیات های سال گذشته وجود داشته است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: در طرح خدمات بشردوستانه که با همکاری معاونت امور جوانان انجام شد، پویش به رفت، اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، طرح یاس، پایش و کنترل فشار خون، پویش سبز و بهره مندی از فضای دوستدار کودک و برپایی خیمه نماز، غرفه فرهنگی و آموزش مهارت های ایمنی و کمک های اولیه و توزیع بسته های افطاری و خدمات بشردوستانه به مسافران ارایه شد که 94 هزار و 343 مسافر در قزوین از این خدمات بهره مند شدند.

صبوری‌غیاثوند همچنین به برگزاری پویش هلال رحمت، غربالگری سلامت، داوطلب یار و پویش بشردوستی در طرح خدمات داوطلبان این جمعیت اشاره کرد و افزود: تمامی داوطلبان مشارکت کننده در این طرح یک هزار و 199 مورد بوده که هشت هزار و 255 نفر ساعت داوطلب با جمعیت هلال احمر استان همکاری به عمل آوردند و 14 هزار و 512 مسافر و گردشگری نوروزی نیز از این برنامه ها بهره مند شدند.

به گفته وی، هزینه انجام این طرح ها به طور کلی در استان بالغ بر 16 میلیارد و هفت میلیون و 569 هزار ریال بود و طی همین مدت همچنین 2 هزار و 565 مورد تماس با سامانه 122 ملی امداد و نجات در سطح استان قزوین صورت گرفته است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به پوشش امدادی جمعیت هلال احمر در شب های قدر و توزیع افطاری در بین هم استانی ها، خاطرنشان کرد: همچنین جمع آوری کمک های نقدی در روز قدس برای کمک به مردم فلسطین توسط این جمعیت صورت می گیرد و از شهروندان دعوت می کنیم هنگام برگزاری راهپیمایی روز قدس کمک های نقدی خود را به جمعیت هلال احمر اهدا کنند تا به دست مردم فلسطین برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز