خبرگزاری کار ایران

افزایش تصادفات فوتی ایام نوروز در جاده‌های اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۶۳۷

رئیس اداره راه‌های روستایی پلیس راه اصفهان گفت: وقوع تصادفات منجر به فوت در ایام نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ روح‌الله شاکری افزود: علت ۸۰ درصد از تصادفات رُخ داده در جاده‌های استان، چهار عامل بی‌توحهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی راننده، سرعت و سبقت غیرمجاز است.

وی اظهار داشت: بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی اصفهان و قرار گرفتن آن در مرکز کشور، روزانه۶۰ تا ۷۰ درصد از ترددهای کشور در راه‌های استان انجام می‌شود و به نوعی هر کسی بخواهد از جنوب به شمال یا از غرب به شرق و برعکس عزیمت کند بایستی از راه‌های اصفهان عبور کند.

رئیس اداره راه‌های روستایی پلیس راه اصفهان با اشاره به کویری و بیابانی بودن بیشتر راه‌های این استان گفت: در این راه‌ها جاذبه‌های کمتری برای رانندگان وجود دارد و برای اینکه رانندگان ترغیب به توقف و استراحت در طول مسیر شوند باید جاذبه‌های لازم در اطراف جاده ها ایجاد شود.

سرهنگ شاکری در باره اقدامات پلیس راه برای کاهش تصادفات در ایام نوروز گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل حوادث سال‌های قبل مشخص شد که بیشترین تصادفات در ایام نوروز ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است و بنابراین طرح موسوم به «توقف و حرکت»، در اتاق فکر پلیس راه استان طراحی و در تعدادی از راه‌ها اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح، پلیس در ایام نوروز در ساعاتی از شبانه‌روز رانندگان را متوقف می‌کرد تا بعد از کمی استراحت به حرکت خود ادامه دهند و همین امر باعث شد تا در جاده‌هایی که این طرح اجرا شد، شاهد کمترین میزان تصادفات و واژگونی خودرو باشیم.

سرهنگ شاکری ادامه داد: همچنین امسال نظارت و کنترل شدیدتری را بر روی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر انجام دادیم که باعث شد هیچگونه تصادفی در حوزه حمل و نقل مسافر به وجود نیامد.

وی یکی از اقدامات موثر در کاهش میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در جاده‌ها را فرهنگ سازی رانندگی صحیح، اصلاح مهندسی راه‌ها و ارتقای ایمنی خودروها عنوان کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عده زیادی از مسافران در روزهای آتی به منازل خود بازمی گردند به آنها توصیه می‌شود به تابلوها و علائم هشداردهنده در طول مسیر توجه و از هرگونه شتاب و ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز پرهیز کنند تا بدون هیچگونه حادثه‌ای به مقصد برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز