خبرگزاری کار ایران

اجرای ۲۰ برنامه فرهنگی و ورزشی ویژه کودکان اتیسم در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۷۰۲

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس از اجرای ۲۰ برنامه ورزشی، فرهنگی و همچنین مسئولیت اجتماعی و دوره ای ویژه فرزندان اوتیسم در ماه گرامیداشت اتیسم از ۱۴ فروردین تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا جعفری  گفت: برای اولین بار در کشور به همت کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس و مراکز آموزش و حامیان اتیسم  ایستگاه اوتیسم در همایش ها، پیاده روی ها و اجتماع ورزشی راه اندازی شده است.

وی افزود: هدف از این اقدام، آشنایی عموم با طیف و مشکلات توان خواهان  اوتیسم است،  کارهای ارزشمندی در حوزه اتیسم  صورت گرفت و اکنون کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس به سرپرستی محمد نظری  با اجرای  برنامه های ورزشی و فرهنگی جهت هم افزایی خانواده ها و ورزش همگانی برنامه هایی به‌صورت پیوسته و ماهانه برگزار می شود.

عضو هیئت رئیسه هیات ورزش های همگانی استان فارس  گفت: فعالیت بدنی، آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان را افزایش می‌دهد و مهارت، موفقیت، اعتماد به نفس و روابط اجتماعی آنها را نیز بالا ببرد.

وی تاکید کرد: تصور کنید تمریناتی برای کودکان اتیسم تهیه شده باشد، کودکانی که از لحاظ اعتماد به نفس و روابط اجتماعی دچار مشکل هستند و دقیقا با ورزش می‌توان ضعف های این کودکان را برطرف کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان ادامه داد: جشنواره آب‌بازی، ورزش و کاردستی به همت کمیته داوطلبان ورزشی استان فارس و موسسه خیریه حامیان اوتیسم شیراز برای افرادی با بیماری‌های اوتیسم، سندروم داون و کم‌توانی ذهنی با دارا بودن اهداف اجتماعی و فرهنگی بسیار مهمی برای جامعه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این اقدامات می‌توانند افزایش شادی و نشاط را برای این بیماران به ارمغان بیاورند. همچنین ارائه آموزش‌ها و فرصت‌های ورزشی و هنری به افراد کم‌توانی ذهنی و اوتیسم می‌تواند مهارت‌های آنها را تقویت کند و به آنها اعتماد به نفس بیشتری بدهد.

جعفری ترویج فرهنگ تعامل اجتماعی را نیز دیگر دستاورد این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: با شرکت در جشنواره، افراد با اختلالات توانایی اجتماعی به تعامل با دیگران عادت می‌کنند و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود می‌بخشند، همچنین برگزاری جشنواره برای جامعه، افکار عمومی را نسبت به نیازها و توانایی‌های افراد با اوتیسم، سندروم داون و کم‌توانی ذهنی آگاه کرده و به تعمیق درک از این افراد کمک می‌کند.

عضو هیئت رئیسه هیات ورزش های همگانی استان فارس  ترویج ورزش و هنر را از دیگر مزیت‌ها عنوان کرد و افزود: ایجاد علاقه به ورزش و هنر در این افراد باعث می‌شود که فعالیت‌های سالم و سازنده‌تری را در زندگی‌شان پیگیری کنند.

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس افزود:  این جشنواره ها نه تنها برای افراد با اختلالات توانایی، بلکه برای تمامی اعضای جامعه، یک فرصت برای ارتقاء تفهیم و تعامل اجتماعی، ایجاد شادی و نشاط و ترویج مهارت‌های ورزشی و هنری است.

وی گفت : برای پنجمین سال متوالی کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس به عنوان حامی کودکان و خانواده های اتیسم فعالیت دارد و گذر های ورزشی متعددی در سال های گذشته برگزار شده است که امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته به صورت پیوسته تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز