خبرگزاری کار ایران

۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۷۳۱

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در استان شناسایی شد.

به گزارش ایلنا، یوسف باقری اظهار داشت: ۴ هزار و ۶۵۰ کیلومترمربع از اراضی باغی و زراعی استان از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ (گشت ویژه ایام تعطیلات نوروز) به منظور جلوگیری از زمین خواری و تغییر کاربری غیرمجاز پایش شد.

وی افزود: در این راستا ۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها توسط گشت های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد و ۲۰ فقره قلع و قمع در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ نیز اجرا شد.

باقری بیان کرد: با توجه به اثرات غیرقابل جبران تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی که منجر به به خطرافتادن امنیت غذایی کشور میگردد، لزوم مشارکت و نظارت همگانی برکسی پوشیده نیست لذا از شهروندان محترم درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌ وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز