خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان:

وضعیت منابع آب زیرزمینی گلستان مطلوب تر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۷۶۷

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: بارش ها در سال گذشته بهتر بوده است و وضعیت منابع آب زیرزمینی استان نیز مطلوب تر است و امید داریم برخی از چشمه هایی که برای شرب استفاده می شدند و سال گذشته به دلیل خشکسالی خشک شده بودند مجدد به چرخه بازگردند.

به گزارش ایلنای گلستان، ایرج حیدریان اظهار کرد: میزان بارش‌های ثبت شده در گلستان از مهر سال ۱۴۰۲ تا ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال پیشتر، ۷۴.۸ درصد و نسبت به دوره دراز مدت ۱۱.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: ذخیره آبخوان کم ‌عمق گلستان در ماه اسفند سال جاری در مقایسه با اسفند سال ماقبل ۶۱.۳۸ میلیون متر مکعب افزایش دارد ولی در مقایسه با متوسط ۳۲ سال گذشته ۲۳۱.۳۸ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان سد نرماب مینودشت را از مهم ترین طرح های استان گلستان عنوان کرد و گفت: سازه این سد در مراحل نهایی است و برای اتمام اسکان مجدد روستای جنگلده بالا و خرید اراضی داخل مخزن سد نیازمند اعتبارات نقدی هستیم که بتوانیم سد را در سال جدید به مرحله آبگیری برسانیم.

وی گفت: با توجه به بارش های خوب سال جاری و در آستانه سرریز شدن سد و احتمال بارش های مطلوب در هفته پایانی خرداد ماه در کمیته رها سازی آب سدهای استان مقرر شد، از 14 فروردین ماه به مدت یک هفته آب سد گلستان برای کشاورزان پایین دست رهاسازی شود.

وی افزود: ورود رسوب از بالادست به سدهای استان زیاد است و لزوم آبخیزداری در بالادست سدهای استان ضروری است ودر این خصوص منابع طبیعی باید اقدامات جدی تری به عمل آورد چرا که سدها از سرمایه های کشور هستند و در صورت پر شدن از رسوب کارایی شان بسیار کاهش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز