خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده مطرح کرد؛

نمی‌دانیم بگوییم اداره راه یا اداره خون

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۸۵۷

جاده های کهگیلویه و بویراحمد قتلگاه شده اند

سقوط یک دستگاه پراید به زیر پُلی در منطقه گردشگری تنگ پیرزال شهرستان چُرام در استان کهگیلویه و بویراحمد که باعث مرگ یک مادر 35 ساله ، قطع نخاع خواهر وی و نامناسب بودن شرایط جسمی پسر شش ساله این مادر در آن تصادف شد، بازتاب های فراوانی در فضای مجازی و حقیقی این شهرستان بدنبال آورده است.

به گزارش ایلنا، در حالی که مرگ این مادر جوان، قطع نخاع خواهر او و مصدومیت شدید پسر شش ساله اش، بسترساز نارضایتی های فراوانی از عملکرد اداره کل راهدای استان کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار شهرستان چُرام در فضاهای حقیقی و مجازی شده، "حمیدرضا پیمانجو" مدیرکل راهداری استان اما، این محور پُرتردد ارتباطی را یک " جاده راه فرعی " عنوان می کند که البته این صحبت، اکنون بر میزان نارضایتی های مردمی افزوده است. 

"سید محمود الهی‌نیا" رئیس اداره تبلیغات اسلامی و امام‌جمعه موقت شهرستان لنده در آیین تشییع و خاکسپاری این مادر جوان، از شرایط بسیار ناایمن جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و حوادث تلخی که در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، گلایه کرد و جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را حادثه‌خیزترین جاده‌های کشور دانست.

جاده های کهگیلویه و بویراحمد قتلگاه شده‌اند

وی با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی در مناطق مختلف استان بی‌نظیر است و اگر کاستی گاهی وجود دارد به‌ دلیل نبود مدیران توانمند و کارآمد است، اظهار داشت: جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد قتلگاه مردم استان و تنگ پیرزال در چند دهه اخیر شده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی و امام جمعه موقت شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک محور ارتباطی تنگ پیرزال تاکنون چند حادثه تلخ تصادف رخ داده و این بار زن جوانی جان خود را از دست داد که فرزند شش ساله‌اش روی تخت بیمارستان است و خاله وی که امیدوار بودیم بعد از مرگ مادر این کودک از این کودک مراقبت کند هم قطع نخاع شده است.

الهی نیا با بیان اینکه نمی‌دانیم بگوییم اداره راه یا اداره خون؟ خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: براستی جواب این پسر شش ساله را چگونه می‌دهید؟ چطور آرامَش کنیم و چگونه این مصیبت‌ها را فراموش کنیم؟

وی با انتقاد از عملکرد اداره راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: آقایان مسوول، از خواب غفلت بیدار شوید، تا کی این محرومیت و این مظلومیت؟ به فریاد مردم محروم و بیچاره برسید، ابعاد این مصیبت ها سنگین و کمرشکن است.

دادستان بعنوان مُدعی العموم باید به این ماجرا ورود پیدا کن

"رفعت کاظمی" فعال اجتماعی نیز در صفحه مجازی خود در این ارتباط نوشت: "دادستان بعنوان مُدعی العموم باید به این ماجرا ورود پیدا کرده و مو به مو ترک فعل ها را بالا بیاورد و عجیب است که اگر تا حالا به این ماجرا نپرداخته باشد."

"صیاد خردمند" خبرنگار سایت اَفتونیوز نیز با انتشار تصویری از این پل  هم نوشت:" این تصویر را سه هفته پیش از پل تنگ پیرزال ثبت کردم و بلافاصله در رسانه ها منتشر کرده و خطر احتمالی سقوط در رودخانه را گوشزد کردیم."

وی در ادامه یادداشت خود آورده است: " بعد از آن روز، دو حادثه تلخ در ایام نوروز  اتفاق افتاد اما اداره راهداری، کوچکترین اقدامی در این زمینه انجام نداد!"

"محمود آرام " خبرنگار حوزه اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم با انتشار تصویری از حادثه سقوط ماشین به زیر پُل محور تنگ پیرزال چُرام، نوشت:" " لَج درآورترین قسمت ماجرا آنجا بود که به رغم تمامی تاکیدات رسانه ها برای نصب گارد ریل در پُل مورد نظر، اداره راهداری هر بار آنرا پشت گوش انداخته است."

"ادریس کشاور" کُنشگر رسانه ای هم با اظهار تاسف از مرگ مادر جوان چُرامی در این حادثه، با طرح این سئوال که "حالا چه کسی باید پاسخگوی مرگ تلخ یک مادر جوان باشد؟" خاطرنشان کرد:" مگر نمی گویند علاج واقعه پیش از وقوع! ما که گفتیم و هشدار دادیم چرا به رغم تخریب مجدد گاردریل، فکری به حال آن نکردید تا این اتفاق تلخ و دردناک و سایر اتفاقات احتمالی نیفتد؟"

جاده تنگ پیرزال یک راه فرعی است

مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد هم در خصوص حادثه تنگ پیرزال و کشته شدن مادر چُرامی به رسانه ها گفت: این جاده راه فرعی است و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن شیب، سرعت عبور خودروها باید ۲۰ کیلومتر باشد و بیشتر نباشد.

"حمیدرضا پیمانجو" افزود: عرض پُل کم است و حوادثی را رقم زده، از آذرماه سال گذشته تا پایان سال، سه بار گاردریل پل افتاده و دوباره نصب شده است. آخرین بار یک خودرو پژو با سرعت بسیار زیادی به گاردریل پُل برخورد کرده و حتی بُتن پل را کَنده است.

وی گفت: الان امکان نصب دوباره گاردریل وجود ندارد، این بتن دوباره در حال قالب‌بندی است و باید بُتن نصب شود و پایه ها نصب شود تا بتوانیم گاردریل را نصب کنیم.

مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این منطقه گردشگری است و تردد زیادی صورت می گیرد، روز گذشته نیز جاده بسیار شلوغ و بارانی بود. راننده ها باید رعایت کنند ولی متاسفانه جدی گرفته نمی شود.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: روز طبیعت (سیزدهم فروردین) ۴۴ حادثه جاده‌ای در استان رخ داد که ۶۶ مصدوم و یک کشته بر جای گذاشت.

"محمدامین نیکویی‌‌‌نژاد" افزود: واژگونی یک دستگاه پراید در منطقه تنگ پیرزال با یک کشته و چهار مصدوم مهم‌ترین حادثه رانندگی روز طبیعت در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که به این مرکز گزارش شد.

کیفیت و ظرفیت جاده تنگ پیرزال، در حد یک جاده روستایی هم نیست

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در رابطه با جاده یاسوج به چرام و سقوط خودروها در «تنگ پیرزال» هشدار داد و تصریح کرد: تردد و نقاط گردشگری زیادی روی جاده یاسوج به چرام بخصوص محدوده تنگ پیرزال است و مردم کهگیلویه بزرگ و برخی مناطق استان‌های جنوبی از این جاده استفاده می‌کنند و در ایام تعطیلات محل تفریح و گردش مردم است، اما متاسفانه جاده مناسب ندارد.

"سرهنگ حسن دانایار" با بیان اینکه در محدوده تنگ پیرزال که بخشی از این جاده است، چند پُل غیر هندسی، غیر مهندسی و غیر اصولی وجود دارد که این نوع پل و جاده را  در هیچ جای دنیا نمی‌بینیم، یادآورشد: این جاده استاندارد و ایمنی مناسب و لازم را ندارد و از لحاظ فنی و مهندسی نیز با مشکلات جدی مواجه است، بطوریکه باعث پس زدن ترافیک می‌شود و گاهی تا ساعت ۲۳ در اینجا ترافیک است.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه دستگاه‌های مُتولی و مسئول با اقدامات بلندمدت و تعریض و ایمن سازی پل‌ها و اصلاح جاده می‌توانند در رفع مشکلات مردم و کاهش تصادفات این جاده نقش مهمی ایفا کنند، اظهارداشت: این جاده در حد جاده اصلی ترافیک دارد اما کیفیت و ظرفیت آن در حد یک جاده روستایی هم نیست و پُل‌های این تنگه، ظرفیت عبور یک دستگاه خودرو را در لحظه ندارد و با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز