خبرگزاری کار ایران

بیش از یک میلیون تن محصولات فولادی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۰۷۴

معاون امور معادن و صنایع معدنی چهارمحال و بختیاری گفت: کارخانجات فولادی استان یک میلیون و ۶۷۵ هزار تن محصول تولید کردند.

به گزارش ایلنا، امیر اسلان سیدین اظهار داشت: در یک سال اخیر یک میلیون و ۶۷۵ هزار تن انواع محصول فولادی شامل میلگرد‌های آجدار، شمش، ورق‌های گالوانیزه و گالوالوم، فرآورده‌های نسوز و آهن اسفنجی در کارخانجات این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی افزود: این محصولات در ۱۰ کارخانه فعال فولادی این استان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۹ درصد رشد داشته و امسال هم در راستای تحقق شعار سال برای تولید بیشتر در این واحدهای صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

سیدین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود دو هزارنفر به صورت مستقیم درواحد‌های صنعتی فولادی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزارمیلیارد ریالی کارخانجات فولادی استان گفت: صنعت فولاد از جمله صنایع باارزش و دارای ظرفیت بالا در زمینه صادرات و اشتغال است و به عنوان صنایع مادر در رشد صنایع پایین دست زنجیره تولید بسیار تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: به‌ همین منظور پیگیری‌ هایی از سوی مسئولان ارشد استان در سطح ملی انجام شده است که نهایی شدن آن به تحول در توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد استان، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منجر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد در چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین ضرورت های حوزه صنعت در استان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز