خبرگزاری کار ایران

یک مسئول حوزه بهداشت خبر داد؛

تشدید علایم آسم با گردافشانی گل‌های بهاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۱۷۲

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تغییرات آب و هوایی از جمله در فصل بهار علایم آسم را به دلیل وجود آلرژی‌ و گردافشانی گل‌ها تشدید می‌کند.

به گزارش ایلنا در قزوین، نسرین تنکابنی با اعلام این خبر گفت: آسم یک بیماری التهابی غیرواگیر ریه است که اغلب ارثی و در هر سنی می‌تواند رخ دهد و به دلیل تحریک راه‌های تنفسی و پوشش داخلی ریه و انقباض مسیرهای هوایی، هوای کمتری از مجاری به تنفس عبور می‌کند و عمل تنفس سخت می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: گرد و غبار موجود در خانه، گردافشانی، آلودگی هوا، مواد شیمیایی، پوست و موی حیوانات، بعضی از حشرات، استنشاق دود سیگار و قلیان از جمله عوامل تشدید کننده و محرک‌های بیماری آسم هستند.

تنکابنی خاطرنشان کرد: همچنین عطر و ادکلن، حشره کش‌ها و شوینده‌ها، تغییرات هیجانی شدید مثل گریه یا خنده زیاد، استرس، عفونت‌های ویروسی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی، ورزش و فعالیت‌های فیزیکی، داروهای آسپرین و مسکن‌ها، مواد غذایی، میوه‌ها و ادویه‌جات از جمله عوامل فراز و فرود این بیماری محسوب می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه آسم از شایع‌ترین بیماری های مزمن به شمار می‌آید، افزود: به طور کلی ۱۰ درصد مردم قزوین مبتلا به بیماری آسم هستند و در حال حاضر افراد زیادی به آسم آلرژیک مبتلا هستند که شاید حتی خودشان هم خبر نداشته باشند.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر قزوین خاطرنشان کرد: بیماری آسم قابل کنترل است و با مراجعه به موقع به پزشک، رعایت دقیق و اصولی استفاده از داروها، کاهش حضور در طبیعت، استفاده از تهویه در خانه، شستشوی رختخواب‌ و لباس‌ها و استفاده از ماسک در بیرون از فضای خانه می‌تواند از بروز و تشدید این بیماری جلوگیری به عمل بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز