خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی استان همدان اعلام کرد؛

تحقق شعار سال با حذف امضاءهای طلایی و اصلاح قوانین مخل کسب‌وکار

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۷۴۷

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ۵۸ فرصت سرمایه‌گذاری در استان شناسایی و در سامانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ثبت شده است، گفت: با ایجاد درگاه ملی مجوزها و حذف امضاءهای طلایی و شناسایی و اصلاح قوانین مخل کسب‌وکار مشارکت مردم و رشد تولید رخ خواهد داد.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن پیمانی با اشاره به شناسایی قوانین مخل کسب‌وکار توسط بخش خصوصی اظهار کرد: ماهانه جلساتی با بخش خصوصی در استان برگزار و قوانین مخل کسب‌وکار شناسایی و به وزارت اقتصاد اعلام می‌شود که در این زمینه سال گذشته ۵۸ مورد از قوانین و مقررات مخل کسب‌وکار احصاء و به وزارتخانه اعلام شد که در نهایت ۱۰ مورد از این قوانین اصلاح شده و نیاز است سایر موارد نیز از طریق مجلس اصلاح شود.

وی یکی دیگر از راهکارهای تحقق جهش تولید را تأمین مالی واحدهای تولیدی و اقتصادی از طریق بورس و سایر روش‌ها دانست و تصریح کرد: تأمین مالی واحدهای تولیدی و اقتصادی غیر از بانک‌ها یکی دیگر از راهکارهای جهش تولید است، به طوری که در استان همدان تنها سه واحد از واحدهای تولیدی در بورس حضور دارند این در حالیست که واحدهای تولیدی می‌توانند علاوه بر تسهیلات بانکی، از سایر شرایط از جمله بورس استفاده کنند.

پیمانی با تأکید بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در راستای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی باعث رشد تولید و اشتغال می‌شود به طوری‌که در استان همدان طی دو سال گذشته ۱۲۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شده است، اظهار کرد: تولید غذای کودک و مادر در شهرستان نهاوند و کارخانه تولید فرنچ‌فرایز در شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان از سرمایه‌گذاری‌های خارجی جذب شده در استان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دست بررسی و پیگیری است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در زمینه خودروهای برقی، سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیون دلاری در زمینه پسماند شهر همدان و همچنین سرمایه‌گذاری در زمینه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰۰ مگاواتی در استان در دست پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز