خبرگزاری کار ایران

۲۶۰ هکتار زمین‌های کشاورزی شاهرود دچار سرمازدگی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۱۶۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: ۲۶۰ هکتار از مزارع گندم و جو بخش بیارجمند بر اثر سرما طی اسفند سال ۱۴۰۲ دچار سرمازدگی شد.

به گزارش ایلنا، حمید آقابیکی روز یکشنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود و صندوق بیمه محصولات کشاورزی، در حال برآورد و ارزیابی خسارت های وارده از این سرمازدگی هستند.

وی به انجام دوره کشت پاییزه در بخشی از مزارع این شهرستان اشاره کرد و افزود: پارسال زمستان گرمی پشت سر گذاشته شد، آن سطح از مزارعی که رشد رویشی بالایی داشتند در برودت هوایی که اتفاق افتاد، دچار خسارت سرمازدگی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: کشاورزان درخواست خسارت خود را به صندوق و کارگزار بیمه به صورت مکتوب اعلام کنند تا خسارت آنها از سوی بیمه پرداخت شود.

آقابیکی با اشاره به اینکه بیمه مزارع توسط کشاورزان امری مهم و ضروری است، ابراز کرد: با اجرای طرح کشت قراردادی بیشتر مزارع شهرستان شاهرود دارای بیمه‌نامه هستند.

به گزارش ایلنا، شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز