خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا عنوان شد؛

لزوم توجه ویژه به امنیت در بندر امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۲۲۴

شهر بندری و ثروتمند بندر امام خمینی علاوه بر مشکلات عدیده شهری و رفاهی، با پدیده نا امنی اجتماعی نیز درگیر است.

تعدادی از شهروندان بندر امام خمینی در تماس با خبرنگار ایلنا خواهان تقویت توان و تجهیزات موثر در ایجاد امنیت اجتماعی خود شدند.

این شهروندان از افزایش ناامنی، تیراندازی های گاه و بیگاه، سرقت و در پاره‌ای اوقات تسویه حساب‌های شخصی و طایفه‌ای در سطح شهر ابراز نگرانی کردند.

یکی از بانوان این شهر گفت: با خودرو و کودک یک ساله ام در حال بازگشت به منزلم در ۲۵۰ دستگاه که مرکز شهر است بودم که ناگهان متوجه شدم دو راکب موتورسیکلت شوکر خود را به سمت من گرفته‌اند که شانس آوردم شیشه‌ی خودرو خیلی پایین نبود و امکان برخورد شوکر با صورتم وجود نداشت.

وی در ادامه گفت: معلوم نبود اگر شوکر به من برخورد می‌کرد، چه نوع آسیبی به من و فرزندم وارد می‌شد.

حدود دوماه پیش نیز یک جوان شهروند بندر امامی نیز به دلیل اختلافات شخصی در پیش چشم مردم با شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

برخی از فعالین اجتماعی بندر امام خمینی معتقدند که به دلیل ممانعت و عدم عزم دولت‌ها در ارتقای این بخش حدود ۹۰ هزار نفری به شهرستان که منجر به ارتقاء سطح و امکانات نهادهای امنیتی و انتظامی می‌شود، عملا شهروندان را با مشکل جدی مواجه نموده‌اند‌.

یکی از فعالین اجتماعی این بندر به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر سردار سید محمود میرفیضی فرمانده‌ای انتظامی استان را بر عهده دارد و به دلیل شروع فعالیتش در حوزه انتظامی از همین شهر، انتظار داریم که وی با شناخت دقیقی که از منطقه دارد، هرچه سریعتر تمهیداتی جهت افزایش و تقویت کلانتری‌ها بیاندیشد تا مخلان امنیت مجال ایجاد اخلال در سطح شهر را نداشته باشند.

لازم به ذکر است که بندر امام خمینی در تقسیمات کشوری بیش از ۹۰ سال است که «بخش» محسوب می‌شود و در این حدود یک قرن گذشته، هیچ اقدام عملی جهت ارتقاء آن به شهرستان که منجر به فراهم شدن و جذب اعتبارات لازم برای رفاه حال شهروندان می‌‌شود، صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز