خبرگزاری کار ایران

حضور دو کارگر معترض در صدر منتخبان:

کارگران پلی‌اکریل نهاد صنفی‌شان را تشکیل دادند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۷۶

چکیده: نماینده کارگران با اشاره به اسامی آقایان «لطفی» و «صابری» که در صدر لیست اعضای منتخب هیات مدیره قرار گرفته‌اند، افزود: این دو نفر که در پی اعتراضات صنفی کارگران پلی اکریل اصفهان بازداشت شده بودند و هم اکنون مراحل قضایی پرونده‌شان را سپری می‌کنند، با آرای کارگران پلی اکریل اصفهان به عنوان نماینده قانونی کارگران در شورای اسلامی کار انتخاب شدند.

اعضای منتخب هیات مدیره شورای اسلامی کار کارگران پلی اکریل اصفهان مشخص شدند.

به گزارش ایلنا، «جواد لطفی»، «عقیل یزدانی»، «علیرضا بهرادپور»، «احمد صابری»، «علیرضا خرمی»، «اصغر یونسی»، «محسن جعفری» و «احمدرضا شفیع‌زاده» با آرای کارگران به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره شورای اسلامی کار پلی اکریل اصفهان انتخاب شدند.

همچنین «سیروس پیام منی»، «غلامرضا قاسمی»، «رضا طیبی»، «غلامرضا زمانی» و «ابراهیم صفایی» به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره این نهاد کارگری برگزیده شدند.

در همین رابطه، یکی از نمایندگان کارگران حضور همکارانش در انتخابات شورای اسلامی کار را «چشم گیر» توصیف کرد و به ایلنا گفت: از نزدیک به ۱۶۰۰ کارگر شاغل در پلی اکریل اصفهان، حدود ۱۲۰۰ کارگر که با این واحد تولیدی قرارداد مستقیم منعقد کرده‌اند، امکان شرکت در انتخابات شورای اسلامی کار را داشتند که ۱۱۰۰ نفر از آنان در این انتخابات شرکت کردند.

وی با اشاره به اسامی آقایان «لطفی» و «صابری» که در صدر لیست اعضای منتخب هیات مدیره قرار گرفته‌اند، افزود: این دو نفر که در پی اعتراضات صنفی کارگران پلی اکریل اصفهان بازداشت شده بودند و هم اکنون مراحل قضایی پرونده‌شان را سپری می‌کنند، با آرای کارگران پلی اکریل اصفهان به عنوان نماینده قانونی کارگران در شورای اسلامی کار انتخاب شدند.

به گفته این نماینده کارگری، هر ۱۳ نفری که به عنوان نمایندگان کارگران در شورای اسلامی کار انتخاب شده‌اند، از معترضان به سیاست کوچک سازی کارخانه بودند که در اعتراضات صنفی کارگران پلی اکریل اصفهان فعالانه شرکت می‌کردند.

وی در پایان تصریح کرد: لیست اعضای منتخب هیات مدیره شورای اسلامی کار کارگران پلی اکریل اصفهان برای تایید به اداره کار شهرستان مبارکه فرستاده شده است.

گفتنی است آقایان صفایی، پیام منی، یزدانی، صابری، حقیقی و لطفی که نام شان در میان منتخبان کارگران دیده می‌شود، در تاریخ ۲ بهمن از سوی پلیس امنیت شهرستان مبارکه احضار و سپس بازداشت شده بودند که همگی آن‌ها ازاد شده و در حال سپری مراحل قضایی پرونده‌شان هستند.

آقایان صابری، حقیقی و لطفی به همراه «کیومرثرحیمی» پیش‌تر در شامگاه ۳۰ آبان نیز توسط نهادهای نظارتی بازداشت شده بودند.

بازداشت شدگان که بیشتر آنها منتخبان کارگران پلی اکریل اصفهان هستند، در حین اعتراضات صنفی کارگران این واحد تولیدی توسط مقام های قضایی و دولتی، به تحریک عده معدودی از کارگران متهم می شدند.

آقای لطفی در تاریخ ۱ بهمن ماه، در نامه‌ای خطاب به «حسن روحانی»، رئیس جمهور از وی خواسته بود صدای اعتراض کارگران پلی اکریل را بشنود و تاکید کرده بود کارگران پس از گذشت حدود سه ماه از اعتراضات صنفی و خود جوش، هنور تهدید می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز