خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

نخستین نشای مکانیزه برنج در رودسر انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۷۷۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نخستین نشای برنج سال زراعی جدید به روش مکانیزه در شهرستان رودسر انجام شد.

به گزارش ایلنا از رشت، صالح محمدی امروز در مراسم کشت اولین نشای مکانیزه گیلان در روستای دعویسرا بخش مرکزی رودسر اظهار کرد: گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار وجود است که آبیاری ۱۷۰ هزار هکتار از سد و ۶۷ هزار هکتار هم به شکل سنتی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد ارقامی که کشت می‌شود بومی و محلی است، افزود: شهرستان رودسر دارای ۱۰ هزار و هفتصد هکتار شالیزار وجود است که ۷۰ درصد آن طرح تجهیز شده و ۹۰ درصد شالیزار به صورت مکانیزه نشا و ۹۵ درصد نیز مکانیزه برداشت می‌شود.

وی با توصیه به کشاورزان مبنی بر اینکه از بذرهای اصلاح شده استفاده کنند، ادامه داد: در گیلان ۱۵۳ بانک نشا وجود دارد که ۲۷ بانک نشا در شهرستان رودسر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، افزود: کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار، کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح از مزایای کشت به روش مکانیزاسیون است.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی برای عبور از تنش‌های خشکسالی تاکید کرد و گفت: کشاورزان با توجه به وضعیت آب و هوای استان و تغییرات دمایی در برخی از روزها، عملیات خزانه گیری و نشا کاری را بر اساس تقویم زراعی انجام دهند تا میزان خطرپذیری تولید به حداقل برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز