خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

افزایش مزد زمانی مؤثر است که تورم کنترل شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۸۲۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: افزایش مزد زمانی مؤثر است که تورم کنترل شود و کنترل تورم هم در گرو افزایش پشتوانه نقدینگی و جهش تولید است که لازم است تشکل‌ها برای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید در واحدهای فعال با ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت تلاش کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، میثم مداحی در دیدارهای جداگانه با هیأت مدیره های خانه کارگر و کانون شوراهای اسلامی کار در استان اصفهان، نقش تشکل‌های کارگری را بیش از یک شریک اجتماعی برشمرد و افزود: در سایه همکاری می توان برنامه‌هایی را با همدلی و دلسوزی طراحی و اجرا کرد که به پایداری و ثبات مجموعه کار و تولید استان منجر شود.

وی ادامه داد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جزو خواص جامعه کار و تولید هستند که با تحلیل و تفسیر و دانش و آگاهی بیشتر نسبت به مسائل برخورد می‌کنند و مطالبات را به‌گونه‌ای مطرح می‌کنند که امکان اجرای آن هم فراهم باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به نارضایتی‌ها و برخی مسائل حاشیه‌ای که هرساله در حاشیه تعیین حداقل مزد توسط شورای عالی کار که یک مجموعه سه جانبه‌گرایانه است اتفاق می‌افتد اظهار داشت: تعیین حداقل مزد موضوعی چند وجهی با ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی گفت: افزایش مزد زمانی مؤثر است که تورم کنترل شود و کنترل تورم هم در گرو افزایش پشتوانه نقدینگی و جهش تولید است که لازم است تشکل‌ها برای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید در واحدهای فعال با ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت تلاش کنند.

مداحی، نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب را حاوی مطالب قابل توجهی دانست و با تشریح برخی نکات، مشارکت مردم را در عالی‌ترین مرتبه ارتباط قاعده‌مند تشکل‌ها به‌عنوان واسط بین دولت و ملت بیان کرد که هم سیاست‌های کلان دولت را به مردم منتقل کنند و هم خواسته‌ها و مطالبات واقعی مردم را به گوش دولتمردان برسانند.

وی حفظ و صیانت از نیروی کار را از دیگر عوامل مؤثر در جهش تولید ذکر و تأکید کرد: کاهش پرونده‌ها در مراجع حل اختلاف و کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران و کارفرمایان از دیگر مواردی است که موجب کاهش دغدغه‌های کارگران خواهد شد و برای تحقق آن لازم است بخشی از وظایف به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی منتقل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز