خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

تردد بیش از ۲,۵ میلیون سفر دریایی در بنادر قشم ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۰۸۰

حمل‌ و‌ نقل ایمن بیش از ۲۵۶ هزار گردشگر

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از حمل‌ و‌ نقل ایمن بیش از دو میلیون و ۷۵۲ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی از طریق راه دریایی، بنادر مسافری و گردشگری این جزیره خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی اشتری روز سه‌ شنبه افزود: از ابتدای طرح‌ سفرهایی دریایی در استان تا پایان روز ۱۷ فرودین‌ماه سال جاری، دو میلیون و ۷۵۲هزار و ۴۷۷ نفر مسافر و گردشگر در اسکله‌ها و بنادر قشم تردد کردند.  

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۶ هزار و ۱۴۷ نفر گردشگر توسط ۲۶ هزار شناور گردشگری در اسکله‌‌های گردشگری سرزمین آب و آفتاب جابه‌جا شدند. 
 
رئیس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم گفت: در این مدت همچنین ۱۵۲ هزار و ۲۹۶ دستگاه خودرو وارد جزیره شد.
 
اشتری اضافه کرد: در مجموع بالغ بر ۶۰۰ هزار خودرو توسط شناورهای لندینگ‌کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) از بنادر لافت و پل به صورت ایمن جابه‌جا شد.
 
همه ساله در ایام تعطیلات نوروز، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری می‌شود که علاوه بر بازدید از بازارها و مکان‌های تفریحی و سواحل آن از مناطق گردشگری دریایی از جمله جزایر ناز، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا و خلیج دلفین‌های هنگام دیدن می‌کنند. 
 
سایت‌های گردشگری شامل (جنگل دریایی حرا، خلیج دلفین‌ها، زیستگاه لاک‌پشت‌ها، جزایر ناز و ۲ جزیره هرمز و لارک) با ۳۶۶ هزار و ۱۳ مورد بیشترین سهم بازدیدهای نوروزی را به خود اختصاص دادند.
 
سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پل بندر خمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز