خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۸ درصدی صادرات کالا از مرز دوغارون خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۷۲۶

فرماندار تاییاد گفت: در مرز دوغارون در سال گذشته صادرات کالا در وزن ۲۸ درصد و در ارزش دلاری ۳۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی شیردل اظهار کرد: در ترانزیت کالا از مرز زمینی دوغارون ۴۶ درصد در وزن و ۷۰ درصد ارزش دلاری در سال گذشته نسبت سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی با اشاره به رشد چهار درصدی تردد مسافر از مرز زمینی دوغارون در سال گذشته افزود: میانگین روزانه ۳۵۰۰ نفر سال گذشته از مرز دوغارون تردد کردند و از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فرودین امسال هزار و ۲۷۴ مسافر ایرانی از افغانستان وارد ایران شدند هزار ۳۵۷ مسافر ایرانی وارد افغانستان شدند.

شیردل گفت: در همین بازه زمانی بیست و یک هزار و ۳۷۴ مسافر افغانستانی وارد ایران و بیست و سه هزار ۴۷۱ مسافر افغانستانی از مرز زمینی دوغارون خارج شدند.

فرماندار تایباد عنوان کرد: در سال جاری به دنبال این هستیم که فرصت‌های عظیم درآمدی در مرز دوغارون را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: مرز دوغارون یک فرصت ویژه‌ای است و جمهوری اسلامی ایران تعاملات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی بسیار خوبی با کشور افغانستان دارد.

شیردل خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین رویکرد ما تقویت مناسبات اقتصادی ایران و افغانستان است و برای تحقق این مناسبات حکمرانی خوب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز