خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی خبر داد؛

انعقاد قرارداد واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های شهرهای شازند، آستانه و مهاجران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۷۴۱

استاندار مرکزی گفت: قرارداد بازچرخانی پساب تصفیه‌خانه‌های 16 استان امروز به صورت متمرکز و با حضور وبیناری رئیس جمهور منعقد و عملیات اجرایی این قراردادها آغاز شد. از مجموع این قراردادها 16 درصد مربوط به استان مرکزی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه افزود: قرارداد واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌ های شهرهای شازند، آستانه و مهاجران به شرکت‌های پالایش نفت امام خمینی و پتروشیمی شازند در مراسمی با حضور رئیس جمهوری به صورت وبینار منعقد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این قرارداد بازچرخانی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های شهرهای شازند، آستانه و مهاجران به مدت 25 سال به شرکت‌های پالایشگاه نفت امام خمینی و پتروشیمی شازند واگذار شد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: قرارداد تصفیه‌خانه پساب شهرهای شازند و آستانه با اعتباری بالغ بر 13 هزار و 800 میلیارد ریال با شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند منعقد شده است. بر اساس این قرارداد عملیات توسعه 48 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و خطوط انتقال در شهرهای شازند و آستانه در مدت 36 ماه توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود و به مدت 25 سال 55 میلیون مترمکعب پساب را وارد چرخه تولید می‌کند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: مجموع سرمایه‌گذاری شرکت پتروشیمی شازند برای ساخت تصفیه‌خانه پساب شهر مهاجران نیز 16 هزار میلیارد ریال است. بر این اساس تأمین مالی برای توسعه 46 کیلومتر و اصلاح 56 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب خطوط انتقال، تأمین مالی برای اصلاح 3443 فقره انشعاب فاضلاب و ساخت یک باب تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت 9490 متر مکعب در سال بیستم قرارداد بر عهده شرکت سرمایه‌گذار خواهد بود. در مقابل شرکت پتروشیمی شازند 57 میلیون مترمکعب پساب را به مدت 25 سال وارد چرخه تولید می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز