خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد خدمات سفر استان خبرداد؛

اقامت بیش از ۴ میلیون و ۲۴۹ هزار نفر شب در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۷۵۹

دبیر ستاد خدمات سفر استان فارس از اسکان بیش از ۴ میلیون نفر شب در فارس خبر داد و گفت: از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۲۲ فروردین‌ماه 1403 امار اقامت واسکان مسافران نوروزی در واحدهای اقامتگاهای رسمی و غیررسمی و اضطراری استان فارس به ۴ میلیون۲۴۹ هزار و ۱۹۷ نفر شب رسیده است.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی امروز ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: طبق آمارهای ارائه شده در مدت مذکور ۹۸۴ هزار و ۷۴ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی و غیره اسکان یافتند، همچنین آمار اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری شامل مهمان سرای‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس سالن‌های ورزشی، حسینه هاو مساجد و… به ۳ میلیون ۲۶۵هزار و۱۲۳ نفر شب رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس به آمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های مذهبی تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای ارائه‌شده در مدت اعلام شده ۴ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۳۸۱ نفر بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۸۴۸ نفر بازدید از سایت‌های تفریحی طبیعی و تاریخی ثبت شده است. او همچنین گفت: در این مدت هم بازدید یک میلیون و ۵۹۷هزار و ۴۷ نفر بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ثبت‌شده است که جمع کل بازدیدها در بازه زمانی اعلام شده به ۱۶ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۷۶ نفر بازدیدکننده می‌رسد.

ثابت اقلیدی با اشاره به افزایش چشمگیر بازدیدهای نوروزی از سایت‌های تاریخی و گردشگری استان اشاره کرد و گفت: برای نمونه روز گذشته ۲۳ هزار و ۱۴۲ نفربازدید از مجموعه فرهنگی و تاریخی حافظ ثبت شد. او همچنین گفت: آمار دیروز بازدید مسافران و گردشگران به مجموعه میراث جهانی تخت جمشید نیز به بیش از ۱۲ هزار نفر رسید.

وی اضافه کرد: بازدیدهای نوروزی مسافران در مدت مذکور از اماکن تاریخی حافظیه با ۴۷۹ هزار و ۲۵۸ نفر، مجموعه جهانی تخت جمشید با ۳۶۴ هزار و ۶۹۶ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۲۶۶ هزار و ۳۸۱ نفر است. مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: مجموعه تاریخی و فرهنگی حافظ همچنان در صدر آمار بازدیدها از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار دارد.

ثابت اقلیدی افزود: با توجه به استقبال و حضور مسافران در موج سوم تعطیلات نوروزی (تعطیلات عید فطر) تمامی تأسیسات و مؤسسات خدمات رسان گردشگری در این استان در آماده باش کامل هستند و فعالیت شبانه روزی خود را برای رفاه حال مسافران و ارائه خدمات مطلوب همچنان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز