خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

جوامع روستایی گلستان نباید درگیر بیکاری باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۹۴۱

یک کارشناس حوزه اشتغال گفت: در حال حاضر  نیمی از جمعیت گلستان در روستاها زندگی می کنند و ظرفیت‌های اشتغال روستایی در استان بسیار زیاد است. مسئولان باید این ظرفیت ها را شناسایی کنند و برای هر روستا یک طرح کارآفرینانه ارائه بدهند.

مهدی خطیرنامنی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از جمعیت گلستان در روستاها زندگی می کنند و ظرفیت های اشتغال بسیار خوبی در روستاها وجود دارد. مسئولان می‌توانند از این فرصت‌ها برای توسعه اشتغال استفاده کنند.

وی ادامه داد: مردمی که در شهرها زندگی می کنند تمایل دارند که تفریحات همراه با آرامش داشته باشند. مسئولان و دهیاری ها در روستا ها باید کمیته های بازاریابی و تبلیغات تشکیل  بدهند که  قطعا با این اقدام به اقتصاد روستایی کمک شایانی خواهد شد.

وی بیان کرد: به طور مثال در روستاهایی که آب بندان وجود دارد اسب، کالسکه و... خریداری شود و این یک فرصت بسیار خوب برای گردشگری است. در کنارش با ایجاد بازارچه های فروش محصولات صنایع دستی و غذاهای سنتی مثل نان، آش، احداث آتلیه عکاسی، لباس‌های سنتی، پرورش ماهی به منظور صید تفریحی و ... به تکمیل تر شدن این زنجیره کمک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان در حاشیه جنگل‌های هیرکانی قرار دارد و از این رو بیشتر روستاهای در کنار و حاشیه این جنگل‌ها واقع شده‌اند. متاسفانه هنوز استفاده درستی از این ظرفیت برای اشتغال نشده است‌.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش هایی که روستاهای گلستان با آن مواجه هستند نبود زیرساخت‌های مناسب برای صادرات محصولات تولیدی شان است. بسیاری از روستاییان برای صادرات محصولات خود با مشکلات جدی مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز