خبرگزاری کار ایران

واگذاری ۲۵۹۵ قطعه زمین در اصفهان به خانوارهای مشمول جوانی جمعیت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۰۶۵

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۹۵ قطعه زمین در این استان به خانوارهای مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد کیانی در خصوص وضعیت اعطای زمین در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان اظهار داشت: در استان اصفهان تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ متقاضی برای بهره مندی از مزایای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد افزون بر ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده‌است) و حدود چهار هزار نفر نیز خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بودند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: با تلاش‌های به عمل آمده تاکنون ۲ هزار و ۵۹۵ قطعه زمین به متقاضیان حائز شرایط استان اصفهان در این خصوص اختصاص یافته‌است.

وی افزود: با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان، در سال جاری برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکان خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان اعطا کنیم.

کیانی در خصوص مشخصات زمین یا واحد مسکونی اعطایی به متقاضیان اضافه کرد: مساحت قطعه زمینی که واگذار می‌شود حداکثر تا ۲۰۰ مترمربع بوده و در صورتی که قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به‌صورت مشاعی به ۲ یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.

وی با بیان اینکه زمین به‌صورت رایگان و فقط هزینه آماده‌سازی از متقاضیان اخذ می‌شود، افزود: پرداخت هزینه آماده‌سازی با اقساط هشت ساله و پس از انقضای دوره تنفس ۲ ساله در تعهد متقاضیان بوده همچنین این هزینه بسته به نوع زمین و دیگر موارد متفاوت است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی، در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت امکان واگذاری زمین نیست و برای متقاضیان در این شهرها می‌بایست در شهرهای مجاور و یا شهرهای جدید زمین واگذار شود و یا در صورت موافقت والدین در محل تولد پدر یا مادر زمین دریافت کنند مشروط بر اینکه شهری که انتخاب می‌کنند زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشته‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: خانوارهایی که مشمول این قانون هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و پس از احراز شرایط و پالایش نسبت به مراجعه به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها اقدام تا متعاقباً اقدامات لازم پس از تأمین زمین انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز