خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

اجرای طرح ارتقا کیفی گندم آبی در ۲۵۰ هکتار از مزارع قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۳۹۹

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای طرح ارتقا کیفی گندم آبی در ۲۵۰ هکتار از مزارع این استان به صورت پایلوت (آزمایشی) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن جلیلوند با اعلام این خبر گفت: فاز نخست این طرح در سطح ۲۵۰ هکتار از مزارع گندم آبی واقع در شهرستان البرز و با همکاری کارخانه آرد شمس آذر اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح با استفاده از کودهای ریز مغذی و پایش مبارزه به موقع با آفات با هدف جلوگیری کاهش حداکثری سن زدگی ارتقای کیفی گندم محقق می‌شود.

جلیلوند بیان کرد: از مزایای اجرای این طرح می‌توان به ارزیابی ارتقای کمی و کیفی محصول گندم و ارزیابی تاثیر مراقبت‌های فنی در مرحله داشت بر روی کیفیت نان در واحدهای نانوایی اشاره کرد.

این مسئول تاکید کرد: در صورت موفقیت این طرح و تعمیم نتایج آن در کل مزارع استان قزوین، پیش بینی می شود پیشرفت قابل توجهی در کیفیت آرد حاصل از محصول گندم ایجاد شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۴۷ هزار و ۱۹۴ هکتار از مزارع استان به گندم آبی اختصاص دارد که پیش بینی می شود بیش از ۲۴۰ هزار تن محصول گندم آبی از این میزان سطح زیرکشت برداشت شود.

جلیلوند یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مزارع گندم آبی استان قزوین در مرحله ساقه دهی بوده که بهترین زمان برای اجرای مدیریت بهینه تغذیه و مبارزه با آفات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز