خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

جایگزینی حبس در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۵۶۳

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در زمینه کاهش جمعیت کیفری به همه مسئولین حوزه‌های قضایی تاکید شده تا به طور مستمر در زندان‌های استان حضور پیدا کنند و تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه داده از ارفاق‌های قانونی و جایگزین حبس استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرانگیز با تشریح اقدامات دادگستری استان بوشهر در مورد زندانیان اظهار داشت: دادگستری استان در راستای کاهش جمعیت کیفری و حمایت از خانواده زندانیان اقدامات خوبی با کمک زندان‌های استان بوشهر انجام داده است.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از چهار خانواده نیازمند زندانی بازدید و به درخواست‌ها و مشکلات آنها رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: در این دیدارها، جا‌هایی که نیاز به دستور قضایی در راستای کمک به زندانی و استفاده از ارفاقات قانونی بوده با روسا و دادستان‌های شهرستان‌ها گفتگو انجام شد.

مهرانگیز ادامه داد: در برخی موارد شاهد بودیم که اعضای خانواده این زندانیان نیازمند، دچار ناراحتی‌های خاص سلامت جسم بودند که با رایزنی‌های انجام گرفته اقدامات درمانی آنها پیگیری شد.

وی عنوان کرد: در برخی موارد که نیاز به رضایت شکات در پرونده‌های قضایی وجود داشت با هماهنگی و صحبت با آنها این اقدام نیز انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در این دیدارها، بسته‌های معیشتی، کمک‌های نقدی و لوازم سرمایشی از جمله کولر و یخچال به آنها اهدا و برخی از لوازم منازل آنها تعمیر، اهدا البسه و لوازم التحریر نیز انجام شد.

وی حضور در کنار زندانیان و خانواده آنها را موجب دلگرمی این افراد دانست و گفت: بودن در کنار این افراد موجب امید افرینی آنها نسبت به نظام می‌شود.

رئیس دادگستری استان با اشاره به آمار آزادی زندانیان در استان بوشهر عنوان کرد: در سال گذشته ۱۳۱ نفر از محکومین جرایم غیرعمد با همت مسئولین دستگاه قضایی، مردم، خیرین و شورای راهبردی استان آزاد و در گلریزان امسال نیز ۴۶ نفر از زندانیان نیز آزاد شدند.

مهرانگیز ادامه داد: در سال گذشته با همت دستگاه قضایی، مردم و معتمدین و خیرین و بخشش اولیای دم تعداد ۲۶ نفر از قصاص رهایی یافتند.

وی با اشاره به روند اجرایی و تکمیل احداث زندان شهرستان گناوه اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده طرح زندان شهرستان گناوه در حدود ۸۰ درصد تکمیل شده و امیدواریم در هفته قوه قضاییه بتوانیم این زندان را افتتاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز